تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد الزاما مرتبط با پرونده قضایی نیست/خانم مولاوردی مدعی شده رسانه‌ها اظهاراتش را تحریف کرده‌اند

سخنگوی قوه قضائیه گفت که خانم مولاوردی پس از حضور در دادسرا اعلام کرده که مطالب بیان شده به نقل از وی آنگونه که در رسانه‌ها منتشر شده، نبوده است.

به گزارش ایسکانیوز تسنیم، حجت‌الاسلام‌ و السلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نودوپنجمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور که پیشتر به دادسرا احضار شده بود، گفت: خانم مولاوردی براساس احضاری که صورت گرفته بود در دادسرا حضور یافت و عنوان کرد مطلبی که آن خبرنگار به نقل از وی منتشر کرده، دقیق نبوده است و به همین خاطر دادسرا آن فرد را نیز احضار کرده و این پرونده ادامه دارد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت متهمان جریان نفوذ گفت: همانطور که در ابتدای جلسه گفتم در مورد 4 نفر از این افراد حکم صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طی هفته‌های اخیر بحث نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح شده و اینکه وی پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارد که می‌تواند در احراز صلاحیت یا رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تاثیر داشته باشد، گفت: این پرونده در همان مسیری است که هفته‌های قبل اعلام کردم و اتفاق جدیدی رخ نداده است، ضمن اینکه تشخیص صلاحیت الزاما به داشتن یا نداشتن پرونده و یا محکوم شدن یا نشدن نیست.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: امکان دارد فردی پرونده‌ای در دستگاه قضایی نداشته باشد اما صلاحیت‌اش احراز نشود و از سوی دیگر نیز ممکن است فردی پرونده داشته باشد و محکوم هم شود اما محکومیت او مانع از احراز صلاحیت نباشد.

105105

کد خبر: 627983

وب گردی

وب گردی