مهرداد نوابخش :دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران  بیش از 3 هزار مددکار اجتماعی آموزش داده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: از دوران پس از انقلاب تاکنون مسائل آمایش شهری و حوزه‌های فنی به طور قابل قبولی پیشرفت کرده اما آنچه که امروز جامعه با آن روبرو است مسائل و آسیب‌های اجتماعی است که باید با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی راهکاری برای حل آن اندیشید.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد نوابخش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در سی و یکمین همایش مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی گفت: مطالبه‌گری نهادهای اجتماعی به زیربنای علمی در بستر دانشگاهی نیازمند است که مطمئنا یک زیر بنای علمی در بستر اجتماعی می تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اولین دانشگاهی است که در حوزه مددکاری اجتماعی 3000 مددکار را آموزش داده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: پس از انقلاب حوزه های فنی و آموزشی و پژوهشی پیشرفت بسیاری کرده است. اما به تبع آن آسیب های اجتماعی مانند ناهنجارهای اجتماعی ، اعتیاد،طلاق و آسیبهای اجتماعی دیگر بیشتر شده است .

او با اشاره به اینکه دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مددکاری اجتماعی و نهادها اجتماعی تلاش بسیار کردند گفت : باید بتوانیم مطالبه‌گری اجتماعی را به صورت علمی و آکادمی تئوریزه کنیم دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هزار و 400 هیأت علمی در تهران دارد و بیشترین اعضاء هیأت علمی فول پرفسوری در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که این افراد جزء سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و کشور محسوب می‌شوند.

نوابخش با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آماده همکاری با دانشگاه های برتر و خارج از کشور است گفت: با توجه به اینکه ما با چند دانشگاه بین‌المللی در رم و میلان در حوزه‌های گوناگون ارتباط داریم هم‌اکنون آماده‌ایم تا با همکاری انجمن مددکاری ایران در حوزه تربیت دانشجو فعالیت کنیم.

20103

کد خبر: 628287

وب گردی

وب گردی