ابوترابی فرد مطرح کرد: لزوم کوچک سازی دولت برای پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی

نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:بزرگ بودن دولت مانع پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی است و ارکان و بخش های اقتصادی با توجه و استفاده از توان بخش خصوصی و کوچک شدن دولت محقق می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در جمع شماری از فعالان اقتصادی زنجان افزود: مهمترین حوزه ای که انسان ها و مردم در آن حضور پیدا می کنند و بدون حضور آنان نمی توان در عرصه دیگر نقشی ایفا کرد، عرصه سیاسی است.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی براساس رای و نظر مردم بنا شده است، اظهار کرد: انتخابات در هر عرصه ای مهم محسوب می شود و در صورتی که شخصی خواهان تجربه آینده روشن برای کشور است، باید در انتخابات شرکت کند.


نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید متوجه بود که به رشد اقتصادی در کوتاه مدت می توان دست یافت اما به یک نظام مردم سالار به سهولت نمی توان دسترسی داشت.


وی خاطرنشان کرد: در یک نظام سیاسی مقتدر، سیستم اقتصادی آن کشور مبتنی بر اراده ملت هاست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: تا کنون ما برای تولید نظام اقتصادی مبتنی بر تولید دانش، پویا و با ثبات گام برنداشته ایم.


نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مسئولان در گذشته به اقتصاد، نگاه به خلق ثروت نبوده است، گفت: طی این سال ها ثروت کشور از طریق فروش نفت عاید شده است در حالی که این نوع نگرش باید تغییر کند.


وی بر لزوم بهره گیری از توان مردم در خلق ثروت تاکید و اضافه کرد: می توان با تکیه بر توان مردمی، با استفاده از تولید دانش، محصولات دانش محور و دوری از فروش و تکیه بر درآمد نفت، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان دست یافت.


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور نه با تحریم ها آغاز شده است و نه با رفع تحریم ها به پایان می رسد، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی که هم اکنون پیش روی کشور قرار دارد، باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و برای اقناع تمام مسئولان بر سر یک موضوع واحد در این عرصه، تلاش شود.


نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران رده بالا، میانی و فعالان اقتصادی باید راه خود را برای اصلاح حوزه اقتصاد با دریافت نظر صاحب نظران و مشورت با آنان پیدا کنند.


وی با تاکید بر علم محور بودن مسئولان اظهار کرد: باید اقتصاد، سیاست و جامعه را بر اساس علم و دانش تولیدی مدیریت و در مرزهای علم حرکت کرد.


حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: در صورتی که امروز نظام اسلامی در عرصه دفاعی یکی از مقتدرترین کشورهای جهان به شمار می آید، به دلیل استفاده از توان علمی دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی است.


نایب رییس اول ر مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بسیاری از کشورهای مترقی فروشنده منابع طبیعی خود نیستند، بلکه به عرضه کنندگان علم تبدیل شده اند.


وی افزود: کشورهای غربی به خوبی می دانند، آنچه که انقلابی را به سوی نابودی سوق می دهد، بزرگ شدن حجم بخش دولتی است و اکنون این موضوع را می توان در جمهوری اسلامی نیز مشاهده کرد.


حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآورشد: در سال 84 بودجه بخش جاری کشور 250 هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال 94 به یک هزار و 900 تریلیون ریال رسیده است.


نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای نسبی کنونی کشور فقط پاسخ گوی هزینه های قطعی کشور هستند و این میزان هزینه فقط به علت حجم بزرگ دولت است.


وی بزرگ بودن دولت را مانع پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: ارکان و بخش های اقتصادی با توجه و استفاده از توان بخش خصوصی و کوچک شدن دولت محقق میشود.

203/201

کد خبر: 628322

وب گردی

وب گردی