هادی مرزبان: ایرج راد  از قیس عامری هم مجنون تر است

دوازدهمین نشست صمیمی هنرمندان با نام «تولد ماه» به مناسبت زادروز« ایرج راد» برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی، مدیر هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از ساخت باغ کتابی در تهران خبر داد که دو تا از سالن های این باغ کتاب به اجرای تئاتر اختصاص خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دوشنبه 6 اردیبهشت ساعت 18 عصر در موزه هنرهای دینی امام علی دوازدهمین نشست صمیمانه هنرمندان به مناسبت زادروز ایرج راد برگزار شد.
در این مراسم که با عنوان تولد ماه برگزار شد ابتدا شهرام کرمی مدیر هنری موزه هنرهای دینی امام علی با تبریک به ایرج راد گفت: ایرج راد در اوج کاری خود راه جدیدی را شروع کرد و آن راه اندازی خانه تئاتر در 20 سال پیش بود.
اصغر همت در ادامه مراسم با اشاره به کارهایی که راد برای خانه تئاتر انجام داده است، گفت: افتخار میکنم که سالهاست با ایشان ارتباط نزدیک دارم. ایرج راد احتیاجی به تعریف ندارد و ما در آینده کمتر شاهد ظهور چنین شخصیتی خواهیم بود که هم در زمینه علمی عالی باشد و هم در زمینه صنفی، چرا که ایرج راد پایمردانه ایستاد و یک خانه تئاتر را ساخت و این کاری است کارستان.
اسماعیل خلج پیشکسوت تئاتر نیز در ادامه روی صحنه آمد و عنوان کرد: همه کارهای او را دیده ام و می گویم که ایرج راد عاشق تئاتر است که 70 سال توانسته در این حوزه دوام بیاورد، او هنر تئاتر و هنر گرداندن یک خانه بزرگ به نام خانه تئاتر را دارد.
هادی مرزبان از دیگر هنرمندان حاضر در سالن درباره ایرج راد، گفت: کسانی مثل ایرج که در این عرصه مانده اند از قیس عامری هم مجنون تر بوده اند.
محمود صلاحی مدیر امور هنری سازمان شهرداری در ادامه تئاتر را مادر هنرها نامید و یادآورد شد: ما در حال ساخت باغ کتابی در تهران هستیم که بزرگترین کتابفروشی جهان با ششصد و پنج هزار متر بنای مسقف است که از چهار سالنی که در آن ساخته می شود دوتای آن را به تئاتر اختصاص خواهیم داد چرا که تئاتر است که فرهنگ را می سازد.
در ادامه ایرج راد گفت: سازمان شهرداری و نهادهای مربوط علاوه بر به وجود آوردن سالن برای جوانان و تسهیل ارائه کارشان باید در اطلاع رسانی اجراها هم کمک حال هنرمندان باشند. چرا یک نمایش باید چهل روز اجرا شود و چرا نباید اجرای آن یک سال به طول بینجامد.

او در ادامه افزود: هر فرد یک بار زندگی می کند ولی یک بازیگر بارها و بارها در نقشهای مختلف زندگی های مختلف را تجربه می کند و این لحظات زیبای بازیگری است. خوشحالم که به جای خیلی ها بازی کرده ام.
در پایان این مراسم که در آن مریم سعادت بازیگر و لوریس چاکناواریان هم حضور داشتند با گرفتن عکس یادگاری و بریدن کیک 70 سالگی ایرج راد پایان یافت.
507502

کد خبر: 628387

وب گردی

وب گردی