امیرعبداللهیان: راه حل برون رفت از بحران سوریه صرفاً سیاسی است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: تهران از گفت وگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل متحد برگزار می شود، حمایت می کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفاً سیاسی می داند.

به گزارش ایسکانیوز، در ملاقات روز دوشنبه «ایورسیه» قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تحولات منطقه بویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه و یمن مورد گفت وگو قرار گرفت.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از «بشار اسد» به عنوان رئیس جمهوری قانونی سوریه حمایت می کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می داند که حق دارند بدون فشار تروریست ها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.
امیرعبداللهیان با اشاره به رشد فزاینده گروه های تروریستی در منطقه و پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروه های تروریستی در این دو کشور، گفت: متأسفانه تاکنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات مؤثری را انجام دهد.
امیرعبداللهیان در ادامه، تشدید اقدامات برخی گروه های مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد کرد و نقض توافق آتش بس دانست که می تواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از استحکام یافتن آتش بس و گفت وگوهای سیاسی در یمن استقبال کرد و همزمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تأکید کرد.
«ایورسیه» قائم مقام وزیرخارجه سوئیس نیز در این دیدار با ارزیابی تحولات سوریه، نقش جمهوری اسلامی ایران را در حل بحران سوریه اساسی و مهم ذکر کرد.
وی در پایان، ضمن تأکید مجدد بر ضرورت گفت وگوی سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران این کشور، همچنین تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو را ضروری دانست.

201/201

کد خبر: 628407

وب گردی

وب گردی