تدوین الگوی مطلوب تغذیه دانشجویان/ شام و ناهار متنوع می شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین طرح الگوی مطلوب تغذیه برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشگاه ها به سمت تنوع غذایی و چند منویی شدن شام و ناهار دانشجویی می روند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر جلال نژادجواد گفت: الگوی مطلوب برای تغذیه دانشجویان علوم پزشکی طراحی شد و این الگو به صورت همسان برای تمام دانشگاه ها اجرایی می شود.

او افزود: یکی از مهمترین اتفاقات برای الگوی مطلوب این است که میزان کالری مورد نیاز دانشجویان تعیین شده و بر اساس آن دانشگاه ها با استفاده از متدهای علمی، غذاهای خود را طبخ می کنند.

نژادجواد گفت: صنعتی سازی سلف سرورس ها و غذا خوری ها نیز به دانشگاه ها ابلاغ می شود تا به این ترتیب هم پخت غذا کیفی تر شود و بتوان به شیوه بهتری از مواد اولیه استفاده کرد.

او درباره تغییرات قیمت غذا در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: قیمت غذا را سال گذشته اعلام کردیم که این قیمت همان ۹۵۰ تومان است و تغییری نمی کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره تنوع غذایی دانشگاه های علوم پزشکی برای تغذیه دانشجویان گفت: در حال حاضر یک چهارم دانشگاه ها با چند منو کار می کنند و تا آخر سال ۹۵ همه دانشگاههای علوم پزشکی دو منو برای شام خواهند داشت.

او گفت: تنوع غذایی و چند منویی شدن غذا سود بیشتری دارد و راحت تر می توان برای الگوی مطلوب و کالری و تغذیه مناسب دانشجویان برنامه ریزی کرد.

نژادجواد گفت: به تدریج برای تمامی دانشگاه ها چند منویی شدن شام و ناهار را در دستور کار قرار داده ایم.

او با اشاره به تعیین کالری در الگوی مطلوب تغذیه گفت: اینکه هر دانشجو چقدر کالری باید دریافت کند در آیین نامه تغذیه تعیین شده است تا دانشجویان بر اساس الگوی علمی دچار عوارض نشوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اگر بتوانیم کالری را رعایت کنیم می توانیم در منوهای چندگانه هم رژیم های غذایی ایجاد کنیم. ضمن اینکه تجربه دانشگاه ها نشان داده است تنوع غذایی مناسب تر است و دانشگاه ها از آن استقبال کرده اند.

او درباره صبحانه گفت: بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی در حال حاضر صبحانه ارائه می دهند و تعداد دانشگاه هایی که صبحانه می دهند به تدریج در حال افزایش است. در این میان برخی از دانشگاهها چند منویی صبحانه را نیز اجرایی می کنند.

20104

کد خبر: 628567

وب گردی

وب گردی