بررسی  پرداخت اقساطی جریمه نقدی مشمولان غایب

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در حال بررسی نحوه پرداخت اقساطی جریمه نقدی مشمولان غایب هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،سردار موسی کمالی در مورد خبرهای منتشر شده درباره تحول در نحوه خدمت وظیفه گفت: این موضوع صحت ندارد و نمی دانیم کدام سایت این خبر را برای اولین بار منتشر کرده است. نحوه اجرای خدمت وظیفه عمومی همانند گذشته است و هیچ تغییری نمی کند.

او در مورد فروش خدمت وظیفه عمومی گفت: موضوعی به نام فروش سربازی نداریم. افراد با غیبت بیش از 8 سال یا متواری از خدمت می‌توانند با پرداخت جریمه از رفتن به خدمت معاف شوند. در این طرح افراد زیر دیپلم با قیمت پایه 10 میلیون تومان و افراد دارای مدرک دکتری با 50 میلیون تومان پایه می توانند معاف شوند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، این طرح در سال 95 تا زمان ابلاغ بودجه متوقف است و در صورت ابلاغ بودجه با تهیه جزئیات برای اجرا دوباره ابلاغ می شود.

کمالی افزود: در مورد قسطی شدن پرداخت جریمه مشمولان باید جزئیات آن بررسی شده تا نحوه اجرای آن را بدانیم.

او در مورد عدم صدور کارت پایان خدمت برای بیسوادها گفت: صدور کارت پایان خدمت برای بیسوادها ممنوع است و این افراد باید قبل اعزام یا حین خدمت سواد یاد بگیرند. در دهه 60 تا 80 سالانه 30 هزار مشمول بیسواد به خدمت اعزام می شدند که این آمار در دهه 90 به 1200 نفر کاهش یافت. البته سواد آموزی در نیروهای مسلح انجام می شود.

کمالی در خصوص بخشش اضافه خدمت سربازان غایب خود معرف، گفت: مشمولانی که تا 6 ماه غیبت داشته باشند 3 ماه اضافه خدمت می خورند، این دسته از سربازان اگر بیش از 6 ماه غیبت داشته باشند فراری محسوب شده و 6 ماه اضافه خدمت می خورند.براساس قانون این افراد اگر به صورت خود معرف مراجعه کرده یا از سوی پلیس دستگیری و به خدمت اعزام شوند هیچ فرقی ندارد و اضافه خدمت آنها بخشیده نمی شود.

20106

کد خبر: 628614

وب گردی

وب گردی