تبادل هنرجوی فیلمسازی مابین ایران و ایتالیا صورت می گیرد

در نوزدهمین بازار جهانی فیلم فجر توافقی برای تبادل هنرجویان فیلمسازی بین کشورهای ایران و ایتالیا صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در دیدار با نمایندگان موسسه «فیلم لوکانا» که فعالیت‌هایی مشابه با انجمن سینمای جوان را در کشور ایتالیا به عهده دارند با تبادل ۵ یا ۶ هنرجوی فیلمسازی بین دو کشور توافق کرد.

بر اساس این توافق، هنرجویان هر کشور که در کشور مقابل آموزش می‌بیند پروژه‌هایی را خواهند ساخت که به‌ عنوان نتیجه این جریان، طی مراسمی در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های فیلم ایتالیا به نمایش در می‌آیند.

فرید فرخنده کیش با اعلام این خبر تاکید کرد: ایتالیا از کشورهای به نام صنعت سینما است و سینمایی شناخته شده و جریان‌ساز دارد که مخاطبان جدی سینما با آن آشنا هستند. سینمای ایران نیز در منطقه سینمایی جهانی و صاحب هویت است. در واقع تجربیات گران‌بهایی در سینمای هر دو کشور وجود دارد که می‌تواند به صنعت سینمای کشور مقابل، کمک کند. از سوی دیگر این‌ گونه تعاملات می‌تواند اولین گام برای معرفی فرهنگ و تمدن کهن و ریشه‌دار هر دو کشور به هم باشد.

یکی دیگر از توافقات صورت گرفته در این دیدار، معرفی و ارسال فیلم‌های کوتاه ایتالیایی به جشنواره فیلم کوتاه تهران قبل از اتمام مهلت ارسال آثار و از سوی دیگر معرفی فیلم‌های کوتاه ایرانی به جشنواره‌های فیلم ایتالیایی بود که قرار شد این ارتباط به جریانی هدفمند و مستمر تبدیل شود تا جشنواره‌های فیلم هر کشور فرصت مناسبی برای معرفی استعدادهای فیلمسازی طرف مقابل باشند. همچنین نمایش فیلم‌هایی که از فرهنگ‌های مختلف آمده‌اند در موقعیتی متفاوت، جذابیت خاص خود را دارد.

معرفی یک فیلمساز ایتالیایی به جشنواره فیلم کوتاه تهران و زمینه‌ سازی برای معرفی و حضور کارشناسان سینمایی در حوزه دستآوردهای جدید دیجیتالی به ‌منظور برگزاری کارگاه‌های تخصصی در جشنواره فیلم تهران از دیگر مواردی بود که مورد تأیید طرفین این دیدار قرار گرفت.
503502

کد خبر: 628668

وب گردی

وب گردی