سورنا ستاری: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی برای بازگشت به «دوران طلایی علم» ضروری است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری و بازگشت به دوران طلایی گذشته به سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردمی در پژوهش نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری رییس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) با اشاره به اینکه جوانان برای اقتصاد کشور فرصت هستند اظهار کرد: آن چیزی که باید در اقتصاد ایران وارد شود، تکیه بر نیروی انسانی متخصص است. تفکر در مورد اینکه چگونه و کجا برای جوانان می توان کسب و کار ایجاد کرد، به تصحیح سیستم و ایجاد زیست بوم کارآفرینی نیاز دارد. ایجاد کسب وکار به عقل احتیاج دارد و پول و ثروت را نمی توان برای پایه اقتصاد متکی به نفت در نظر گرفت.

وی افزود: خوشبختانه چندسالی است که حرکت تولید ثروت از علم در کشور آغاز شده است و نمونه آن را می توان در شرکت های دانش بنیان مشاهده کرد. ما توانایی پیشرفت های بیشتر در این حوزه را داریم چرا که ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان است.

رییس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) با اشاره به برگزاری این جایزه و نقش آن در حرکت علمی اظهار کرد: خوشحالم که این جایزه بدون اتکا به منابع دولتی انجام می شود. تامین منابع مالی جایزه مصطفی(ص) از بخش خصوصی و مردمی، یک حسن محسوب می شود. امید است که سرمایه گذاری خوبی در صندوق موقوفات جایزه مصطفی(ص) صورت بگیرد .

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به نقش خیرین در صندوق جایزه مصطفی(ص) یادآور شد: ورود خیرین به این حوزه باعث ایجاد فرهنگ جدیدی می شود که سرمایه گذاری در حوزه پژوهش را منجر می شود.

ستاری در ادامه تاکید کرد: باید برای برگزاری دور دوم جایزه مصطفی(ص) دستاوردهای خوبی داشته باشیم و افراد بیشتری را برای سرمایه گذاری در این امر جذب کنیم و ترویج و فرهنگ سازی در حوزه سرمایه­ گذاری می تواند ما را همانند گذشته فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کند.

نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) ششم اردیبهشت‌ماه ۹۵ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و شخصیت‌های برجسته علمی کشور در تهران برگزار شد و از ۲۲ مجموعه حقوقی از خیرین و واقفین جایزه مصطفی(ص) تجلیل به عمل آمد.

20101

کد خبر: 628708

وب گردی

وب گردی