به علت بدهی کارگاه ها بیمه کارگران را قطع نکنید

از سازمان تامین اجتماعی درخواست می کنیم به علت بدهی کارگاه ها، بیمه کارگران را قطع نکند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد رضانعمت زاده در همایش کارگر، امید به آینده و تامین اجتماعی به روند شکل گیری شرکت سرمایه گذاری تامین (شستا ) اشاره کرد و گفت: امید است شستا مجددا احیا شود، البته کار بسیاری باید در این باره انجام شود تا به نقطه ای برسد که به عنوان یک سازمان بین المللی و پویا فعالیت کند.

او با اشاره به نامگذاری امسال به«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»گفت: تعاملات خوبی با بخش های مختلف از جمله بانک ها در حال انجام است تا بتوانیم در راستای رونق تولید گام برداریم. با راه اندازی 200هزار شغل جدید از طریق فعال کردن واحدهای کوچک تولیدی می توانیم به رشد اشتغال کمک کنیم.

نعمت زاده ادامه داد: طی چند جلسه بحث صادرات را جمع بندی کردیم و به منظور افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی با کمک تولید کالای رقابتی و مرغوب برنامه ریزی کرده ایم و در تلاشیم در عرصه بین الملل فعالتر از گذشته حرکت کنیم.

نعمت زاده ضمن تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال جز از طریق سرمایه گذاری و رونق تولید میسر نمی شود گفت: دولت متعهد به کاهش نرخ بیکاری است. البته کشور در شرایط سخت است و واحدهای تولیدی بدهکاری های بانکی و مالیاتی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اخیرا کارگران از تمدید نشدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود گلایه داشتند گفت: از سازمان تامین اجتماعی درخواست می کنیم به علت بدهی کارگاه ها، بیمه کارگران را قطع نکند.

نعمت زاده ادامه داد: با وجود آنکه کارگاه ها بدهکارند اما اولویت با رونق کار است تا کارفرمایان بتوانند از این طریق بتدریج بدهی های خود را تسویه کنند. از تامین اجتماعی می‌خواهیم امسال کمی تحمل کند و به جای استفاده از روش های تنبیهی، روش های تشویقی را برای کارفرمایان خوش حساب بکار ببندد.

105105

کد خبر: 628806

وب گردی

وب گردی