هشتمین جلسه هیات امنا  استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان

هشتمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به میزبانی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، 11عضو از 16 عضور اصلی هیات امنا به همراه 7 مدعو شرکت‌کنندگان در هشتمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را تشکیل می‌دادند. جاییکه قرار بود در مهمترین بخش به گزارشی از روند طرح‌های دانش بنیان این استان پرداخته شود. ریاست جلسه بر عهده رضا امرالهی به عنوان نماینده دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی بود و هشتمین جلسه هیات امنای استان سمنان فرصتی بود تا روند حرکت و توسعه واحد سمنان را مورد ارزیابی قرار دهد. موضوعی که او در ابتدای جلسه به آن اشاره کرد و گفت: گزارش هایی که از سمنان دیدم نشان از حرکت رو به رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارد و حق است که از کارهای خوب انجام شده در طی این مدت تقدیر و تشکر کنم.

امرالهی در ادامه با اشاره به آینده روشن پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای یکدست در سراسر کشور است که با یک چارچوب واحد در کشور در حال کار است. هرچه این چارچوب بهتر، روان‌تر و بهتر کار کند می تواند آینده‌ای روشن را برای این دانشگاه در آینده ترسیم کرد.

او با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس هیات امنای دانشگاه و دکتر میرزاده به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه سعی بزرگان حاضر در هیات امنای مرکزی دانشگاه به همراه این دو بزرگوار این است تا انشالله دانشگاه بتواند در ده سال آینده نه تنها رشد خوبی داشته باشد بلکه در حوزه پژوهش نیز حرف‌هایی در خورشان و متناسب با آن زمان کشور داشته باشد.

امرالهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رییس جمهور محترم فرزند استان است گفت: این استان به صدر کشور متصل است. حضور دکتر روحانی در بالاترین مقام اجرایی کشور فرصت مناسبی است که سمنان می‌تواند در تامین امکانات و پشتیبانی لازم برای اجرای برخی طرح‌های دانش بنیان از آن به بهترین شکل سود ببرد بنابراین باید به شکلی عمل شود که کار از حد حرف خارج و بر اساس برنامه‌ کیفی با زمانبندی مشخص انجام گیرد و در نهایت به تولید محصول و تامین ثروت برای دانشگاه ختم شود.

او گفت: در اجرا و انجام طرح‌های دانش بنیان به دنبال طرح‌های سودآوری باشید که به نتیجه ختم شود. به جای تعدد طرح، تعداد طرح‌ها را در واحد‌ها محدود به یکی دو طرح کنید و آن‌ها‌ را تا حصول نتیجه و محصول نهایی ادامه دهید تا از این طریق بتوانید گام‌های موثری را در جهت تامین منابع مالی و توسعه دانشگاه بردارید.

ورود سریع به محور‌های از پیش تعیین شده، بر اساس خواسته امرالهی، که پیش از این نیز نشان داده بود مردی است عمل‌گرا تا گزارش محور از نکات جالب توجه بخش آغازین جلسه بود.

وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان از زبان رییس استان

شروع رسمی هشتمین جلسه هیات امنا با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بر اساس شاخص‌های آموزشی توسط ریاست دانشگاه ازاد اسلامی استان همراه بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گزارش خود با اشاره به تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی حاضر در استان گفت: در استان سمنان نسبت استاد به دانشجو یک به 35 است که این عدد در دانشگاه آزاد اسلامی استان یک به 25 است و این نشان از وضعیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی استان دارد.

شاهرخ رنجبر بهادری سرانه آموزشی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی در استان را 2/4 متر مربع به ازای هر دانشجو معرفی کرد و گفت: این سرانه در مراکز و دانشگاه های دولتی و غیر دولتی استان عدد 5/5 متر مربع را به ازای هر دانشجو نشان می‌دهد که بازهم از وضعیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی در استان حکایت دارد.

او مساحت فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را در استان بیشتر از یک صد و ده هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان از کل دانشجویان استان 27 هزار و پانصد و بیست و هشت نفر است که 1/27 درصد دانشجویان استان را شامل می‌شود.

بهادری حضور بیش از 49 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان را در مقاطع تحصیلات تکمیلی از نقاط قوت این دانشگاه دانست و افزود: این درحالی است که سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان 13 درصد است. بیش از 13 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش تحصیلات تکمیلی در استان مشغول به تحصیل هستند.

او گفت: تعداد طرح های فرهنگی ماندگار استان 17 طرح، تعداد مقالات ISI در استان 4 هزار 268 مقاله و تعداد مراکز رشد و فن آوری واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان 2 مرکز است.

طرح‌های در دست اقدام استان، طرح شفا و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام

دبیر هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اجرای طرح شفا در واحد مرکز استان نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح یک طرح اجباری برای واحد مرکز استان است، کار‌های اجرایی آن آغاز شده است. زمین مورد نیاز برای اجرای طرح به مساحت 6 هزار متر مربع در بخش ابتدایی مجتمع این واحد دانشگاهی برای این منظور تخصیص داده شده و هم اکنون بر اساس برنامه زمانبندی اقدام لازم برای اخذ کارنامه کاری و مطالعه و شناسایی مشاور متخصص با توانمندی لازم برای این منظور در دست انجام است.

رنجبر بهادری وضعیت پروژه های عمرانی نیمه تمام در سطح واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان را بالغ بر 26 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: بر اساس تاکید و دستور ریاست عالی دانشگاه این طرح ها باید تا ابتدای سال 95 به اتمام برسد تا از ضرر و زیان اقتصادی ناشی از استهلاک این ابنیه جلوگیری شود. این پروژه‌های نیمه تمام در تمامی واحد‌های دانشگاهی در سطح استان وجود دارد که باید هر‌چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از جذب قریب به 30 نفر عضو هیات علمی جدید دانشگاه در سال 95 خبر داد و گفت که با عنایت به جذب افراد جدید قطعا شاخص های آموزش استان ارتقا می یابد.

گزارش هیات امنای استان سمنان

در ادامه رئیس کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان سمنان به ارائه گزارشی از مصوبات جلسات پیشین پرداخت و گفت: تعداد کل مصوبات هیات امنای استان 40 عنوان و تعداد مصوبات اجرا شده 23 عنوان که 5/57 درصد مصوبات را شامل می‌شود و 17 مصوبه دیگر در حال اجرا می‌باشد. این نشان می‌دهد مصوبه اجرا نشده ای از سال قبل باقی نمانده است.

محمود نیکخواه شهمیرزادی افزود: از جمله مصوبات هیات امنا، در حوزه اداری و مالی 15 مصوبه که 87 درصد ان اجرایی شده است، در حوزه عمرانی 4 مصوبه که صد درصد در حال اجرا است، در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی 4 مصوبه که 50 درصد اجرا و 50 درصد در حال اجرا است، شرکت های دانش بنیان 6 مصوبه که همگی در حال اجرا است و در بخش تبدیل وضعیت املاک مازاد 2 مصوبه داشتیم که در حال اجرا است. یک مورد نیز ادغام واحد ایوانکی در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار را داشتیم که اجرایی شده است.

او گفت: موضوعاتی نظیر بحث پیرامون طرح‌های دانش‌بنیان، تشکیل مراکز رشد و فناوری، اجرای طرح‌های درآمدزا نظیر طرح شفا و ساها، ساختار تشکیلاتی واحدهای دانشگاهی، افزایش شهریه دانشجویی، تصمیم‌گیری در خصوص فروش اموال مازاد واحد‌های دانشگاهی، تدوین برنامه توسعه ششم دانشگاه بر اساس افق 1404، تصمیم‌گیری برای بودجه و عملکرد مالی واحد ها در حوزه‌های مختلف، تشکیل بنیاد خیرین و تعیین تکلیف مالکیت اراضی تحت تملک دانشگاه از جمله میاحثی است که هیات امنا در این مدت به آن پرداخته و تصمیم گیری شده است.

ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر از میزان پیشرفت طرح‌های مصوب دانش بنیان در استان از جمله طرح "تولید صنعتی سولفات سدیم از بی سولفات سدیم" در واحد شاهرود، "طراحی پیاده سازی سامانه دانش‌افزار الکترونیکی" در واحد سمنان و احداث کارخانه نمک تصفیه شده ید‌دار در واحد گرمسار و موضوع معرفی عامل خزانه‌دار استان و بررسی تبدیل وضعیت احکام سرپرستی رییس واحد مهدیشهر بخش دیگری از هشتمین جلسه هیات امنا را به خود اختصاص داد. در خصوص طرح "احداث کارخانه نمک تصفیه شده ید‌دار" در واحد گرمسار مقرر شد تا این طرح با صرف هزینه‌ای تا سقف 200 میلیارد ریال ظرف مدت 2 سال به بهره‌برداری برسد و سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان در صورت تمایل در اجرای طرح مشارکت نمایند.

حضور چهره‌هایی نظیر سید محمود طباطبایی چهره ماندگار جراحی مغز و اعصاب و استاد جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، مشاور وزیربهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی کشور و دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نکات قابل توجه هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سمنان بود.

20103

کد خبر: 628847

وب گردی

وب گردی