اعتکاف معجونی شفابخش/شرکت 32 نفر از دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با برشمردن اهمیت و فضیلت اعتکاف گفت: اعتکاف معجونی شفابخش و مجموعه ای از مهمترین عبادات واجب و مستحب است.

به گزارش ایسکانیوز، امید فرهنگیان مرندی، معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با بیان اینکه بیش از 30 نفر از دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف امسال معتکف شده بودند گفت: اعتکاف معجونی شفابخش و مجموعه ای از مهمترین عبادات واجب و مستحب است.

فرهنگیان اهمیت و فضیلت اعتکاف از نگاه قرآن و روایات را یادآور شد و افزود: امام رضا علیه السلام فرموده‏اند: یک شب اعتکاف در مسجد پیامبر و نزد قبر او، معادل یک حج و یک عمره است و خداوند در قرآن کریم نیز به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) فرمان داده که کعبه را برای طواف کنندگان و معتکفان و نمازگزاران آماده سازند.

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به روایات متعدد، اعتکاف را معجونی شفا بخش، عامل بخشش گناهان، نجات دهنده از جهنم و عاقبت به خیری و دارای پاداش بی حساب برشمرد و گفت: اعتکاف نیاز همه مردم است و در طول تاریخ انبیاء و اولیاء برای حضور در اعتکاف پیش قدم بوده اند.

فرهنگیان به حضور پررنگ اساتید، کارکنان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: سنت حسنه اعتکاف که سنت پیامبر و ائمه علیهم‌السلام و شیوه بزرگان مکتب است، فرصتی مناسب برای جوانان دانشجو و اساتید محترم است تا توشه معنوی با مناجات رب الارباب و تفکر اخذ نموده و مسیر علم و دانش را بهتر و پربارتر طی کنند.

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با بیان اینکه اعتکاف مجموعه ای از مهم ترین عبادات واجب و مستحب است، افزود: اعتکاف معجونی شفا بخش و سازنده است، چرا که هم نماز در آن است که یاد خدا و بازدارندگی از گناهان باشد و هم روزه که سری از اسرار الهی است که مخصوصا روزه ایان البیض در ماه رجب آثار ویژه ای دارد.

او با توجه به یکی از روایات گفت: هرکس از روی ایمان و حسابگری معتکف شود گناهان او بخشیده می شود و همچون انسانی است که تازه از مادر تولد یافته خواهد بود.

فرهنگیان ادامه داد: اسلام با برگزاری اعتکاف در مساجد جامع نوعى کنترل بر کمّیّت و کیفیّت آن قرار داده و در کنار این عبادت، ارزش‏هاى دیگرى مانند وحدت، همراهى، همدلى و مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه از برکات ضمنى اعتکاف است‏.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گرمسار در پایان با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامى روى‏آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره‏بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز شمرده مى‏شود و این مراسم عبادى معنوى، نقش بسیار مهمى در تهذیب نفس و جهاد اکبر دارد گفت: جوانى که در مراسم اعتکاف، طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را مى‏چشد، لذت‏هاى مادى و شهوانى در دیدگانش حقیر و بى‏ارزش مى‏شود، ایمان و اعتقادش تقویت مى‏شود و به آسانى در گرداب فساد و باورهاى ضدّدینى گرفتار نمى‏شود و از سوى دیگر، چنین مراسمى خود پیامى عملى و درسى عبرت‏آمیز براى مردم و حضور جمعى از مؤمنان در مسجد براى عبادت، در حقیقت نوعى دعوت به خداپرستى و دین‏مدارى است و آثار سازنده‏اى بر جامعه خواهد داشت.

20103

کد خبر: 628867

وب گردی

وب گردی