در 2 سال گذشته 20 کانون و 15 نشریه دانشجویی در واحد علوم و تحقیقات فعال شده است/دانش آموختگی 6500 دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در سال 94

دکتر دانش فرد از دانش آموختگی 6500 دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از 1000 جلسه مشاوره دانشجویی برای کمک به دانشجویان برگزار شده است.

به گزارش ایسکانیوز،کرم اله دانش فرد معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی به مهمترین اتفاقات فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت : فعالیت های فرهنگی مقوله ای پیچیده و در برگیرنده ی ابعاد گوناگون هستند و چون خروجی این فعالیت ها در بلند مدت مشخص می شود ارزیابی نتایج آنها مشکل است .

او با بیان اینکه منابع مالی در دانشگاه از چالش های فعالیت های فرهنگی در واحد علوم و تحقیقات است گفت : سعی بر آن است با صیانت از شهریه دانشجویان ، هزینه های فرهنگی با حساسیت و بیشترین بهره وری صرف شود .

به گفته این مقام مسئول ، تقویت کانون ها و نشریات دانشجویی به طور اعم و عمومیت دادن فعالیت های دانشجویی در تمام زمینه ها از رئوس برنامه های قابل توجه این معاونت خواهد بود . همچنین در سال جدید بیش از پیش در ارتقا کیفیت خدمات دانشجویی ، برگزاری اردوهای فرهنگی و علمی ، رفاه دانشجویی و تسریع در ارائه ی خدمات دانشجویی کوشش می شود .

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی و فعالیت 20 کانون و 15 نشریه دانشجویی طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت : برای ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت این کانون ها و نشریات بر آن هستیم بیش از گذشته به پشتیبانی سازمانی و مالی در این حوزه پرداخته شود .

دانش فرد گفت : با بهره برداری کامل از مسجد امام علی (ع) و مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) در این دانشگاه ، دانشجویان ، اساتید ، کارکنان و حتی مردم منطقه از مکانی متمرکز برای فعالیتهای مذهبی و فرهنگی برخوردار شده اند.

او به برپایی مراسم با شکوه عزاداری در دهه اول محرم و استقبال مردم منطقه حصارک از این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: مراسم مذهبی چون شب های احیاء با حضور روزه داران در مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص)، برگزاری جشن بزرگ انقلاب با حضور 2هزار نفر ، برپایی غرفه های فرهنگی ، اجتماعی در سطح واحد ، برپایی بزرگترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس شهر تهران «ذوالفقار» ، دومین کنگره الگوهای جاودانه، اسوه های صبر ، تکمیل یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس از اهم برنامه های این معاونت درسال 94 بوده است .

دانش فرد به برگزاری همایش شمیم ایثار با توجه به نامگذاری سال گذشته در دانشگاه آزاد اشاره و اضافه کرد : با توجه به دو شهید مدافع حرم واحد علوم و تحقیقات سعی بر این بوده است تا مراسمی درخور شان و با هدف بزرگداشت این شهیدان برپا شود .

او به سایر فعالیت های این معاونت در حوزه های علمی ، فرهنگی چون هفته کتاب دانشگاه ازاد اسلامی و تجلیل از کتابداران ، کتابخوانان ، همایش جایزه کتاب سال ابن سینای دانشگاه آزاد اشاره کرد .

دانش فرد با اشاره به اختلاط حوزه های فرهنگی و دانشجویی طی چند ماهه اخیر افزود : در حوزه های فرهنگی شاهد خلاقیت و پیچیدگی فعالیت ها و در حوزه دانشجویی با حجم وسیعی از کارهای روزمره و ضروری مواجه هستیم اما اختلاط این دو حوزه موجب افزایش بهره وری از ظرفیت های این معاونت شده است .

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات مهمترین اولویت سال 95 را ارتقا و تقویت حضو اساتید وکارکنان واحد در برنامه های فرهنگی دانست و گفت: در سال جدید اساتید و کارکنان به عنوان دو بازوی مهم فرهنگی تقویت و ساماندهی می شوند .

او از راه اندازی 7 طرح اساتید مشاور به عنوان یکی دیگر از طرح های موفق فرهنگی یاد کرد و گفت : تا امروز 100 استاد در طرح استاد مشاور ستاد شاهد و ایثارگران شرکت کرده و تعداد زیادی از دانشجویان شاهد نیز تحت پوشش خدمات علمی و آموزشی این اساتید قرار گرفته اند .

20103

کد خبر: 628877

وب گردی

وب گردی