حذف  یارانه 24 میلیون نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت به راحتی با بانک‌های اطلاعاتی که دارد، می‌تواند سه دهک ثروتمند (۲۴ میلیون نفر) را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگویی رادیویی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت کسری قابل توجهی در تامین منابع یارانه ای دارد و همچنین اولویت بخش‌های تولید و ضرورت توسعه اشتغال، مجلس در بررسی بودجه سال جاری تلاش کرد تا مسیر دولت برای ساماندهی پرداخت یارانه نقدی هموارتر شود.

وی افزود: ما در بررسی شاخص‌های حذف یارانه نقدی، به ابعاد عائله خانوار توجه کردیم و خانوارهایی که دارای پنج فرزند یا بیشتر هستند، از این موضوع خارج شدند و از لحاظ درآمدی هم کف درآمد را در نظر گرفتیم که ۳۵ میلیون تومان در سال است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: برخی گروه‌ها مانند پزشکان، اساتید دانشگاه ها، قضات و حقوقدانان و همچنین کارمندان دارای این شرایط به راحتی برای دولت قابل تشخیص است و انتظار داریم دولت یازدهم در این زمینه با دقت بیشتر و انگیزه بالاتر وارد شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سه دهک بالاتر از خط فقر قرار دارند و هرگز افرادی که زیرخط فقر هستند از دریافت یارانه نقدی حذف نمی‌شوند و حتی خیلی از کسانی که در شرایط جدید یارانه نقدی خواهند گرفت، بالای خطر فقر هستند و حتی ثروتمند هم محسوب می‌شوند و ما حداقل‌ها را در این موضوع در نظر گرفته ایم.

وی گفت: دولت حدود ۵۰ تا ۷۰ بانک اطلاعاتی در اختیار دارد و به راحتی می تواند این شاخص‌ها را شناسایی کند و اگر موارد استثنایی هم وجود داشته باشد که نیازی به دریافت یارانه دارد، دولت می‌تواند این موضوع را هم ساماندهی کند

404/601

کد خبر: 628892

وب گردی

وب گردی