حضور مخترعان و مبتکران حامی محیط زیست در برنامه سرزمین ما

برنامه روز پنج شنبه نهم اردیبهشت «سرزمین ما» میزبان دو مخترع و مبتکر خواهد بود که اختراعات و ابتکارات آنها کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میثم طباطبایی رئیس انجمن سوخت های زیستی و هماهنگ کننده ترویجی دوستداران محیط زیست درباره تولید بیودیزل یا سوخت های تجدیدپذیر از روغن های پسماند خوراکی بمنظور رفع چالش آلودگی در محیط زیست توضیحاتی خواهند داد.

با استفاده از این روش می توان روغن های پسماند خوراکی که اغلب دور ریخته می شوند و آلوده کننده محیط زیست هستند را می توان به محصولی با ارزش تبدیل کرد.

مهندس محمدحسین دهقان دهنوی مخترع یزدی دیگر مهمان برنامه، قرار است درباره جایگزین کردن نی های بهداشتی به صورت سر شلنگ برای آبسردکن های اماکن عمومی گفتگو کند.

شیرآلات آبسردکنی‌ نی‌دار که برای اولین بار در سطح جهان طراحی و تولید شده است ضمن مرتفع کردن تمامی مشکلات روش های قبلی نوشیدن آب از آبسردکن، قابلیت نصب بر روی تمام مدل های آبسردکن و یخچال را دارا بوده و نی را جایگزین لیوان یکبار مصرف می‌کند و موجب پایین آوردن هزینه لیوان یکبار مصرف، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق آبسردکن، کاهش حجم زباله، رعایت بهداشت فردی وکمک شایان به حفظ محیط زیست می‌گردد. در بخش دیگر برنامه مهندس مهدی کاظمی خالدی رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در ارتباط تلفنی درخصوص فراخوان سومین گرهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که از 22 تا 24 اردیبهشت در استان لرستان برگزار خواهد شد، سخن می گوید.

هدف این گردهمایی، توسعه فعالیت‌های اجتماعی و توجه به محیط زیست و منابع طبیعی در میان دانشجویان و ارتقا سطح مشارکت اجتماعی و علمی دانشجویان در این حوزه است. »محمد الموتی» دبیر شورای هماهنگی چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور که اول اردیبهشت در عسلویه برگزار شد در گفتگوی تلفنی با سرزمین ما درباره دستاوردهای این نشست صحبت می کند.

پوشش زنده تصویری چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات

همچنین به مناسبت برپایی چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه در محلات استان مرکزی، در خلال برنامه پنج ارتباط زنده تصویری از محل نمایشگاه برقرار و با مسولان برگزاری نمایشگاه و بازدیدکنندگان گفتگو میشود.چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات با رویکرد صادرات از امروز هشتم اردیبهشت به مدت سه روز برگزار می شود.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنج شنبه از ساعت 7 صبح و به مدت 110 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

508502

کد خبر: 628937

وب گردی

وب گردی