اختتامیه جشنواره سلامت و هنر ، ویژه کودکان بیمار در نیاوران

آیین اختتامیه نخستین جشنواره سلامت و هنر با هدف ارتقای آموزش کودکان در حوزه سلامت و روحیه بخشی به کودکان بیمار در  قالب های مختلف هنری 7 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور جمعی از مسوولان و اعضای گروه سلامت ، هنر و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، تعدادی از متخصصان رشته ایمنی شناسی کودکان ،هنرمندان تصویر گر و جمعی از کودکان برپا شد.

اولین سخنران این مراسم دکتر نیما رضایی مدیر سابق مرکز طبی کودکان و رییس گروه سلامت و هنر با بیان اینکه درسال 94 مرام نامه ای بین هنرمندان و پزشکان عاشق در خصوص حمایت از کودکان بیمار امضاء شد گفت: در بهار همان سال نمایشی با عنوان "کودکان بیمار را می توان گونه ای دیگر دید"، با حضور بازیگران کودکی که بیماربودند به روی صحنه رفت. در واقع ما به دنبال این هستیم که کودکان ارزش سلامتی را بشناسند و موقعیت کودکان بیمار را به درستی درک کنند.

وی با بیان اینکه باید به کودکان در این سن آموخت که در این زمین خاکی هیچ چیز ارزش ندارد که بخواهیم دو دستی به آن بچسبیم بیان داشت: در نمایشی که برگزار کردیم از کودکان خواسته شد اسباب بازی های خودشان را به کودکان بیمار هدیه بدهند. همچنین این برنامه در کشور مجارستان نیز برگزارشد. بیش از900 نقاشی ازکودکان بیمار26 کشور دنیا برای ما ارسال شده است. همچنین کودکان بیمار آمدند و 2سال پیش در اولین دوره جام فوتبال کودکان بیمار نیز درایران شرکت کردند که اقدام بسیار خوب و ارزشمندی بود.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران دیگر سخنران این مراسم ضمن خیرمقدم به مخاطبان جشنواره سلامت و هنر اظهار کرد: فرهنگسرای نیاوران به خودش می بالد که جشنواره سلامت و هنر در اینجا برگزار شده است. من و همکاران این فرهنگسرا دردوسال گذشته با هم پیمان بسته ایم که خدمتگذار مردم عزیز و خصوصا اهالی فرهنگ و هنر باشیم.

وی در ادامه افزود: حق حیات بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان داده است و سلامتی نعمت و گوهری است که همتا ندارد. زمانی که ازکودکان بیمار صحبت می شود دل انسان می لرزد بخصوص کسانی که فرزند دارند می توانند این را درک نمایند، زیرا واژه و یا مفهوم پدر و مادر را زمانی می توان درک کرد که خود درجایگاه پدرو مادر قراربگیرید و بسیار سخت است که والدینی فرزندی بیمار داشته باشند. من امیدوارم که خداوند به پدر ومادری که کودک بیماردارند قدرت تحمل سختی این دوران را بدهد.

محمد رحمانیان کارگردان صاحب نام تئاتر نیز نمایشی را در حمایت از کودکان بیمار در این برنامه به روی صحنه برد. وی ضمن قدردانی از همه کسانی که برای سلامتی کودکان تلاش می کنند پیش از اجرای این نمایش گفت: نمایشی که برای شما اجرا می شود بخشی از نمایشنامه بلندی است به نام موزیک تراپی. این نمایشنامه در شش بخش آماده شده و شما یک بخش از آن را خواهید دید. امیدوارم از تماشای آن لذت ببرید.

اشکان خطیبی و ساینا سالاری بازیگران این اپیزود از آخرین نمایشنامه رحمانیان بودند. در ادامه اسرافیل شیرچی با همراهی نوای نی دلنشین مسعود جاهد به صورت بداهه اثری را در مقابل دیدگان تماشاچیان اجرا کردند که مورد استقبال و توجه حاضرین در سالن قرار گرفت. همچنین ویانا پرویزیان هنرمند 9 ساله در بخشی از برنامه به اجرای نقالی پرداخت.

در پایان این برنامه نیز تفاهمنامه ای بین موسسه رسانه فراگیر چشمک به مدیریت علیرضا آقایی و گروه سلامت و هنر پیرامون تامین محتوای موضوع سلامت جسم و روان به امضاء رسید.

گفتنی است نخستین جشنواره سلامت و هنر با هدف ارتقای آموزش کودکان در حوزه سلامت و روحیه بخشی به کودکان بیماران به وسیله قالب های مختلف هنری از 3 الی 7 اردیبهشت درفرهنگسرای نیاوران برگزارشد.در این جشنواره همزمان با مجموعه فرهنگسرای نیاوران در تعدادی از بیمارستان های کشور نیز برنامه های ویژه ای از جمله جشن و بازی برای کودکان بیمار از سوی گروه های داوطلب و خیریه برگزار شد.

روز5 اردیبهشت ماه در حاشیه جشنواره هنر و سلامت، دومین دوره مسابقات جام جهانی کوچک فوتبال نیز در مرکز طبی کودکان تهران برگزار شد و تیم هایی از کودکان بیمار این بیمارستان با تیم هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تیم دانشمندان یک درصد برتر جهان، تیم هنرمندان صداوسیما و تیم پیشکسوتان فوتبال ملی به رقابت پرداختند.این دوره از مسابقات نمادین با هدف حفظ و ارتقای نشاط و روحیه کودکان بیمار برای دومین سال پیاپی با همکاری گروه سلامت و هنر، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز طبی کودکان، شبکه جهانی آموزش و پژوهش ( USERN ) و خانه فوتبال ایران برگزار شد.

همچنین در این جشنواره کودکان در ٦ غرفه مفاهیمی را در حوزه های ورزش، هنرهای تجسمی، تغذیه و بهداشت، نمایش خلاق و موسیقی و شرکت در یک نمایش خیابانی و تعاملی آموزش های لازم در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها را همراه با گروهی از بازیگران و نیز مربیان تخصصی کودک از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراگرفتند.

507502

کد خبر: 628950

وب گردی

وب گردی