توضیحات اژه ای درباره پرونده ستایش، شکنجه اعظم و...

 حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در رابطه با پرونده شکنجه یک زن و دخترانش در مشهد از سوی شوهر این زن گفت: از وقتی دادستان مشهد مطلع شدند این موضوع را با جدیت پیگیری کردند و در حال حاضر نیز در حال تحقیقات هستند، هنوز در مرحله رسیدگی است و حکم صادر نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده شکنجه یک زن و دخترانش در مشهد از سوی شوهر این زن گفت: از وقتی دادستان مشهد مطلع شدند این موضوع را با جدیت پیگیری کردند و در حال حاضر نیز در حال تحقیقات هستند، هنوز در مرحله رسیدگی است و حکم صادر نشده است.

او در رابطه با پرونده قتل ستایش قریشی دختر 6 ساله افغان نیر گفت: نظر پزشکی قانونی صادر و به مرجع قضایی ارسال شده است و چنانچه اعتراض به نقطه نظرات نباشد کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای درباره اینکه نظریه پزشکی قانونی در این پرونده چه بوده است، افزود: این مسائل از جزئیات پرونده است و چون برای پرونده حکمی صادر نشده است از بیان آن معذورم.

او در پاسخ به سئوالی در رابطه با متهمان پرونده بانک صادرات مبنی بر اینکه حکم صادر شده و هنوز ابلاغ نشده است، گفت: وقتی حکمی امضا می‌شود، نهایتا ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی در رابطه با سفر ریاست قوه قضائیه به کشور عراق نیز تاکید کرد: چند وقت پیش مقامات قضایی کشور عراق به ایران آمدند و دعوت رسمی کرده‌اند که میسر نمی‌شد، ولی در حال حاضر با توجه به مجموع جمع بندی‌هایی که شده است دعوت از سوی ریاست قوه قضائیه پذیرفته شد و ان شاء الله اوایل هفته آینده عازم کشور عراق هستند.

او در رابطه با پرونده دکل نفتی که آیا قرار نهایی صادر شده است یا خیر افزود: در زمینه اینکه قرار نهایی و کیفرخواست صادر شده است، اطلاعی ندارم.

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با معرفی رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز گفت: تا دیروز ابلاغی صادر نشده بود اما سعی می‌شود که هرچه زودتر رئیس آن معرفی شود.

اژه ای در مورد دستگیری چند نفر به دلیل فروش بخشی از آرشیو صدا و سیما به شبکه من و تو که در پرسش یکی از خبرنگاران مطرح شده بود، گفت: این موضوع را نشنیده ام.

20106

کد خبر: 628976

وب گردی

وب گردی