ولایتی: هیچ کشور و بیگانه‌ای حق دخالت در امور داخلی و تعیین سرنوشت مردم سوریه را ندارد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جناب آقای بشار اسد دو سال پیش باردیگر برای مدت هفت سال به سمت رییس‌جمهوری سوریه انتخاب شد و ما اعتقاد داریم که کماکان باید دوره قانونی ریاست‌جمهوری خود را ادامه بدهد و هیچ کشور و بیگانه‌ای خارج از مرزهای این کشور، حق دخالت در امور داخلی و تعیین سرنوشت مردم سوریه ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار با روسای احزاب ، سران طوایف و عشایر کشور سوریه از مذاهب مختلف از استقامت مردم این کشور در حفظ تمامیت ارضی، عزت و استقلال کشور مسلمان و عرب سوریه تقدیر کرد.
وی افزود: پایداری و مقاومت شما در برابر تهاجم مهاجمان و کسانی که متصل به بیگانگان هستند، بسیار قابل تحسین است.
وی یادآور شد: بسیاری از ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی به دلیل شناخت کم تصور نمی‌کردند بزرگان، عشایر، قبایل و دیگر آحاد مردم سوریه در این پنج سال مقاومت جانانه‌ای را در یک جنگ جهانی داشته باشند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شما به رغم فشارهای زیادی که از همه طرف به مردم و دولت قانونی سوریه آمده، سربلندتر از همیشه ایستاده‌اید و دشمن این کشور را وادار کردید که حق مردم سوریه را در تعیین سرنوشتشان به رسمت بشناسند و مجبور شوند حکومت مشروع این کشور را بپذیرند.
ولایتی به مردم سوریه برای برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی این کشور تبریک گفت و افزود: شما به رغم همه فشارهای داخلی و خارجی موفق بودید و این نشان‌دهنده پایبندی دولت و ملت سوریه به قانون است.
وی تصریح کرد: جناب آقای بشار اسد دو سال پیش باردیگر برای مدت هفت سال به سمت رییس‌جمهوری سوریه انتخاب شد و ما اعتقاد داریم که کماکان باید دوره قانونی ریاست‌جمهوری خود را ادامه بدهد و هیچ کشور و بیگانه‌ای خارج از مرزهای این کشور، حق دخالت در امور داخلی و تعیین سرنوشت مردم سوریه ندارد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که به آمریکا و غیر آمریکا و بعضی کشورهای منطقه ارتباطی ندارد که تعیین کنند چه کسی باید رییس‌جمهوری سوریه باشد و این فقط حق قانونی ملت و مردم این کشور است و هر موردی خارج از این پذیرفته نیست.
ولایتی ادامه داد: در مذاکرات بین‌المللی ژنو و هر کجای دیگر باید به این توجه کنند که این موارد خطوط قرمزی است که دولت سوریه به آن پایبند است و جمهوری اسلامی ایران هم به این حرکت در چارچوب خط قرمزها احترام می‌گذارد و از آن حمایت می‌کند.
وی با بیان این که آتش‌بس در سوریه اقدام خوبی بود، گفت: اما گذشت زمان نشان داد که طرف مقابل و معارضین مسلح که بعضا سوری هم نیستند به این آتش‌بس پایبند نیستند و کماکان مردم بی گناه سوریه را مورد تجاوز قرار می‌دهند و این حق دولت این کشور است که از تمامیت ارضی و حقوق ملت و حیات این ملت بزرگ دفاع کند.
وی اظهار امیدواری کرد تمام بخش‌های سرزمین سوریه که توسط تروریست‌ها اشغال شده، آزاد شود و امکانات سوریه در اختیار ملت، عشایر و مردم این کشور قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، روسای احزاب و سران طوایف و عشایر سوریه از مذاهب مختلف که به ایران سفر کرده اند امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با ولایتی دیدار کردند.

201/201

کد خبر: 629026

وب گردی

وب گردی