تأثیر دما و رنگ نور روی هوشیاری

محققین کره ای با انجام آزمایشات متعدد بر روی افراد متوجه شدند که رابطه مستقیمی میان دمای رنگ نور و قدرت ادارک شخص وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محققین مرکز علوم و فناوری KAIST کره جنوبی با انجام آزمایش بر روی رنگ و درجه حرارت نورها بر اساس واحد سنجش «کلوین» (-۲۷۳/۱۵ درجه ی سانتیگراد زیر صفر) متوجه شدند نورهایی که به رنگ سفید متمایل به زرد هستند نور گرمی را با درجه ۳۵۰۰ کلوین تولید می کنند و در مقابل نور رنگ های سفید متمایل به آبی حرارتی بیش از ۵۰۰۰ کلوین از خود متصاعد می کنند و خنک هستند.

محققین کره ای تاثیر میزان دما و رنگ نور را در آزمایشگاه بر روی سطح هوشیاری فیزیولوژی افراد مختلف بررسی کردند و با قرار دادن الکترود بر روی مچ دست و پای آنها به ضبط نوار قلب افراد پرداختند که از این طریق به تشخیص تغییرات مرتبط با سطح هوشیاری افراد بپردازند.

محققین مرکز علوم و فناوری KAIST کره با قرار دادن طیف متفاوتی از رنگ های قرمز، سبز، آبی و سفید متوجه شدند، شرایطی که نور با درجه ۶۵۰۰ کلوین ایجاد می شود، بالاترین سطح هوشیاری را برای شخص به همراه می آورد و نور ۳۵۰۰ کلوین کمترین سطح هوشیاری را به خود اختصاص داد.

همچنین دانش آموزانی که تحت شرایط درجه نور ۶۵۰۰ کلوین مورد آموزش قرار گرفتند، عملکرد بهتری نسبت به دانش آموزانی داشتند که تحت شرایط نوری ۳۵۰۰ کلوین فعالیت های آموزشی خود را انجام داده بودند.

به گفته محققان کره ای با فراهم کردن شرایط نوری مناسب در کتابخانه ها و محیط می توان عملکرد افراد را افزایش داد.

20103

کد خبر: 629037

وب گردی

وب گردی