پرداخت 560 میلیارد تومان وام از صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان

هفتاد و نهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: مهمترین دستور این جلسه گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان بود.

او گفت: شرکت‌های دانش بنیان در کشور بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت حمایت معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری و وزارتین علوم و بهداشت هستند که امسال خوشبختانه این حمایت رو به رشد و توسعه بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در آمار رسمی ارائه شده به 5 هزار و 372 درخواست تاسیس شرکت دانش بنیان اشاره شد که از این تعداد حدود 2 هزار و 300 شرکت مجوز گرفتند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه علمی کشور گفت: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان شرایط ویژه‌ای دارد و خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه خوب عمل کرده ‌است.

او افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی هم حدود هزار و پانصد میلیارد تومان اندوخته وجود دارد که حدود 560 میلیارد تومان برای پرداخت وام توسط کمیته اعتباری صندوق تصویب شده است.

دکتر کبگانیان ادامه داد: موضوع «پیوست فناوری» هم به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در این جلسه بررسی شد.

او گفت: مقرر شد تا قراردادهای کلان خارجی حتما «پیوست فناوری» داشته باشند و پس از تصویب مقدمه و تعاریف مربوطه، ادامه بررسی به جلسه بعد موکول شد.

کد خبر: 629086

وب گردی

وب گردی