اولین  پیوند کلیه در افغانستان با همکاری پزشکان ایرانی انجام شد

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: راه اندازی جراحی پیوند کلیه در افغانستان یکی از برنامه های تفاهمنامه سال 1393 همکاری آموزشی و علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با آن کشور است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا دکتر عبدالله بهرامی گفت: نخستین پیوند کلیه در افغانستان از یک مادر دهنده کلیه به دختر 11 ساله اش در بیمارستان لقمان حکیم شهر هرات با همکاری گروه جراحی پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: پیش از این گروه پیوند کلیه بیمارستان های لقمان حکیم هرات و بیمارستان خاتم النبین کابل شامل 17 پزشک، پرستار و کارشناس اتاق عمل و آزمایشگاه آموزشهای لازم را به مدت سه ماه فراگرفتند.
او افزود: تمامی آزمایش های لازم پیش از عمل جراحی پیوند کلیه این مادر و فرزندش در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انجام شده است.
دکتر بهرامی گروه ایرانی اعزامی به افغانستان را نیز شامل 11 پزشک متخصص، پرستار، کارشناسان اتاق عمل و آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کرد.
او ادامه داد: دومین عمل پیوند کلیه در افغانستان نیز طی یک ماه آتی در بیمارستان خاتم النبین کابل با همکاری گروه جراحی پزشکان مشهدی انجام خواهد شد.
105105

کد خبر: 629137

وب گردی

وب گردی