علی جنتی: گاهی مشاهده شده که یک دادیار کنسرتی را لغو کرده است!

علی جنتی می گوید: بعضی از استان ها هنوز در زمینه لغو کنسرت ها مشکلاتی دارند و اینگونه موارد دیگر در اختیار ما نیست زیرا گاهی مشاهده شده که یک دادستان یا یک دادیار کنسرتی را لغو کرده است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ا سلامی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که وضعیت فیلم های توقیفی در سال 95 چگونه خواهد بود، گفت: فیلم توقیفی در یک سال گذشته نداشته ایم، فیلم هایی که مربوط به جشنواره فیلم فجر سی و چهارم هستند و در سال گذشته ساخته شده اند هیچکدام توقیف نشده است.

او افزود: بعضی از فیلم ها نیاز به اصلاحاتی دارد که گفته ایم صاحبان فیلم موارد اصلاحی را انجام داده و دوباره اثرشان را برای پروانه نمایش بفرستند. به عبارت دیگر در بین فیلم هایی که تازه ساخته شده اند فیلم توقیفی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلاتی که پیرامون هنر تئاتر وجود دارد، گفت: امسال برای تئاتر وقت گذاشته ایم و دوباره امسال را به نام سال تئاتر برای حوزه فرهنگ و هنر نامگذاری کرده ایم و تا امسال به هنر تئاتر رسیدگی نشود آن را رها نمی کنیم. اعتباراتی را هم برای رسیدگی به تئاتر به خصوص هنر نمایش در شهرستان ها اختصاص داده ایم.

علی جنتی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه سال گذشته، سال تئاتر در حوزه فرهنگ نامگذاری شد اما اتفاق عمده ای در این حوزه نیفتاد، گفت: در سال 94 سه سالن در تئاتر شهر را بازسازی کامل کردیم، سال گذشته بهترین تئاترهای فاخر اجرا شدند که همگی از دستاوردهای این دوره از مدیریت فرهنگی هستند، ضمن اینکه بودجه تئاتر در سال 95 حتما افزایش خواهد داشت.

علی جنتی درباره حاشیه هایی که در پی مجوز گرفتن بعضی از کنسرت ها در سال گذشته به وجود آمد، عنوان کرد: برگزاری کنسرت ها در مرحله اول برخی مشکلات قانونی دارد به این معنی که از قبل یک سری مصوباتی در این زمینه وجود داشته که ما در پی اصلاح این مصوبات هستیم که وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داد دیگر کسی نتواند مانع برگزاری آن شود و در مرحله دوم همکاری هایی با وزارت کشور صورت گرفته است و با دستگاه قضایی صحبت کرده ایم که حتی الامکان مواردی را که ما با دقت مجوز می دهیم دیگر دچار مشکل نشوند.

او افزود: البته گاهی مواردی بوده که کنسرت ها با وجود مجوز لغو شده و به خصوص در بعضی از استان ها ما هنوز در این زمینه مشکل داریم که اینگونه موارد دیگر در اختیار ما نیست و گاهی مشاهده شده که یک دادستان یا یک دادیار کنسرتی را لغو کرده است.

503502

کد خبر: 629215

وب گردی

وب گردی