آمادگی دانشگاه‌های تهران و اصفهان جهت یکپارچه‌سازی کانون های کارآفرینی

دبیرکانون کارآفرینی دانشگاه تهران از آمادگی این کانون و کانون کارآفرینی دانشگاه اصفهان جهت انجام یکپارچه سازی و شبکه کردن کانون های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید رشید شاه چراغ با اشاره به نام گذاری سال 1395 به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار کرد: با این نامگذاری لزوم سمت و سو گرفتن و حرکت جدی کشور به سمت تحقق این شعار وبرنامه اقتصادی ، بیش از پیش احساس می شود. از سوی دیگر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در حوزه اشتغال و اقتصاد بیش ازهر زمان دیگری حرکت جدی کشور به سمت اجرای این شعار را می‌طلبد.

دبیرکانون کارآفرینی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه یکی از مراکز مهم وتاثیرگذار کشور که می تواند نقش بسزایی را در این حوزه ایفا کند؛ دانشگاه است، گفت: بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی ،امام خمینی (ره)، "دانشگاه مبدا همه تحولات است" ، در این موضوع هم دانشگاه ها می توانند به راستی تحول آفرین وتاثیرگذار باشند.درون دانشگاه هم تشکلهای مختلف بر مبنای موضوع اقتصاد مقاومتی اقداماتی مانند برگزاری سمینار ها، همایش ها، کارگاه هاو... انجام داده اند.

شاه چراغ در ادامه با اشاره به کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی گفت: یکی ازتشکلهای مهم وتاثیر گذار دانشجویی کشور "کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی" هستند.این کانون ها با پتانسیل فعالیت در سطح کل دانشگاه می تواند با اتخاذ اهداف همسو با برنامه فوق الذکر و سیاست گذاری در جهت حرکت قشر فرهیخته دانشجو ودانشگاهی به سمت اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی دراقدام وعمل دراین عرصه داشته باشد.با نگاهی به شرح وظایف و اساس نامه چگونگی فعالیت این کانونها می توان دریافت که چارچوب فعالیتشان در تمامی دانشگاه ها اعم از سراسری آزاد پیام نور و...یکسان است.

اوگفت: در این میان یکی از کانون‌هایی که میتواند با شکل گیری وفعالیت خود دانشگاه و دانشجو را به سمت تحقق واقعی این طرح اقتصادی در ابعاد فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آگاهی، آموزش و... پیش ببرد؛ کانون های کارآفرینی هستند.درباب اهمیت و نقش مفاهیم و فعالیتهای کارآفرینی در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی مطالب بسیاری نوشته و گفته شده است. لذا با توجه به اهمیت این موضوع، تشکیل و فعالیت کانونهای دانشجویی با این هدف نیازمند توجه خاص و نگاه ویژه مسئولان امر است.

دبیرکانون کارآفرینی دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت یکپارچه سازی کانون‌ها گفت: یکی از طرح های حمایتی که می تواند کمک کند این کانونها به فعالیت خود شکل عملیاتی وتاثیرگذار تری بدهند یکپارچه سازی آنهاست ، از آن جهت که تمامی مخاطبین این کانونها و اهدافشان همگی در یک مسیر مشخص ومعین حرکت کنند .

شاه چراغ گفت: این یکپارچه سازی وفعالیت یکپارچه علاوه بر جلوگیری از فعالیت موازی و هدر رفت منابع انسانی و مالی دانشگاه ها می تواند به تشکیل بانک اطلاعاتی به‌روز و جدید از فعالیتهای مرتبط در سراسر دانشگاه ها ،آسیب شناسی برنامه ها ودستورالعمل‌های ابلاغی و هم چنین بررسی میزان امکان اجرایی شدن این طرح در بین قشر دانشجو و اقشار مرتبط با دانشگاه کمک کند.

او با بیان اینکه از نظر آیین نامه ها و دستورات وزارت علوم تحقیقات وفناوری شکل، ساختار و نحوه فعالیت این کانون ها در تمام دانشگاه ها یکسان است، گفت: این موضوع مسیر حرکت در جهت اجرای این طرح دانشگاهی(یکپارچه سازی کانون های کارآفرینی دانشگاه های کشور)را بسیار هموار و روشن می سازد.یکپارچه سازی این کانون ها از آن جهت لازم است که تمامی مخاطبین آنها به صورت یکسان و بدور از هر گونه تبعیض، عدم دسترسی و... از فعالیتها وبرنامه های این تشکل استفاده کرده که اتفاقی بسیار شایسته در جهت اقدام عملی درخصوص آگاهی افراد از این برنامه جامع اقتصادی کشور خواهد بود.

دبیرکانون کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: لفظ یکپارچه سازی نه تنها پتانسیلها و توانایی های منطقه ای، قومی و... دانشگاه ها را نادیده نمیگیرد بلکه با اشتراک صحیح واصولی آنها گامی موثر در جهت استفاده ومعرفی آنها برمی دارد.

شاه چراغ در پایان از آمادگی کانون‌های کارآفرینی دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان جهت یکپارچه سازی کانون‌های کارآفرینی خبر داد و گفت: کانون های کارآفرینی دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان آمادگی خود را جهت انجام یکپارچه سازی و شبکه کردن کانونهای کارآفرینی سراسرکشور اعلام میدارند که امید است با نگاه مسئولانه و ویژه کارکنان فرهنگی و مسئولین ذیربط و درک روشن وصحیح از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ، این مهم هر چه سریعتر محقق شود.

20104

کد خبر: 629269

وب گردی

وب گردی