لغزش 80 درصد  معتادان /فقط 20 درصد معتادان بعد از ترک پاک می‌مانند

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته تنها 20 درصد افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند بعد از ترک پاک می‌مانند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دکتر علیرضا جزینی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل مصرف مواد روان‌گردان و شایع شدن در بین نسل جوان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در امر مبارزه با مواد مخدر پیشگیری، درمان، کاهش آسیب‌ها، مقابله و همچنین حمایت‌های اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به کشف 617 تن مواد مخدر در سال گذشته گفت: سال گذشته موفق به کشف یک‌هزار و 800 کیلوگرم شیشه شدیم و 220 کارگاه تهیه شیشه نیز منهدم شد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در بخش درمان نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است که از جمله آنها می‌توان عنوان کرد که در حال حاضر 790 هزار نفر در حال درمان هستند.

جزینی با اشاره به اینکه میزان ماندگاری در درمان مواد مخدر کم است،گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته تنها 20 درصد افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند بعد از ترک پاک می‌مانند.

او با اشاره به اینکه 20 درصد افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند در قشر کارگران هستند، افزود: در حوزه آموزشی و کارگری نگرانی‌هایی وجود دارد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد از امضای تفاهمنامه‌ای با دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: در این خصوص با همکاری علما و ارائه آموزش‌های لازم می‌خواهیم مسئله پیشگیری را به یاری مبلغان گسترش دهیم.

جزینی با اشاره به ضرورت افزایش میزان مشارکت‌های اجتماعی و مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر یک امر ملی و همگانی است، این در حالی است که ما در عرصه بین‌المللی شاهد همکاری لازم نیستیم.

او با اشاره به تولید 7 هزار تن مواد مخدر در افغانستان در هر سال گفت: بخشی از این مواد مخدر تولید شده در کشور ما کشف می‌شود.

105105

کد خبر: 629308

وب گردی

وب گردی