آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار وزیر کار:برای رفع مشکلات جامعه نباید از هیچ کوششی دریغ کرد

یکی از مراجع تقلید شیع در قم خواستار تلاش همه جانبه دولت برای رفع مشکلات جامعه کارگری شد و از اقدامات دولت برای خدمت رسانی بهتر به مردم تشکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، الله موسوی اردبیلی عصر امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر به شهر قم سفر کرده است اظهار داشت: تلاشتان این باشد تا در حل مشکلات کارگران از هیچ کوششی فروگذار نکنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حقوق کارگران باید از تمام ابعاد مورد توجه مسوولان قرار گیرد گفت: تلاش برای رفع نیازهای کارگران ضروری و مستوجب رضایت خداوند است و از این رو باید برای رفع مشکلات کارگران و بهتر شدن زندگی آنان از تمام امکانات بهره برد.

آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه سلام بنده را خدمت آقای روحانی رییس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت برسانید گفت: از اقدامات دولت در رفع مشکلات مردم تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشند.

برخی با بی انصافی در مورد برجام، مردم را نا امید می کنند

همچنین ربیعی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس جمور به این مرجع تقلید اظهار داشت: مراجع تقلید دلگرمی مجموعه دولت تدبیر و امید هستند و امیدواریم که همواره از دعای خیر آنها بهرهمند شویم.

وزیر کار با اشاره به اقدامات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای افراد بی بضاعتی که تا چند وقت پیش تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند، بیمه سلامت را به صورت مجانی و رایگان راه انداختیم و به دنبال آن هستیم که افراد سالمندی که تحت پوشش بازنشستگی نیستند نیز با دریافت درصدی ناچیز تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار گیرند .

وی افزود: ایجاد شغل برای جامعه معلولان کشور در دستور کار ما بود به گونه ای که سال گذشته حدود 5 هزار شغل برای معلولان ایجاد کردیم و عده ای را نیز به نهادها و ارگان های مختلف معرفی کردیم؛ همچنین بیمه زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم امسال تمامی دو و نیم میلیون زن سرپرست خانواده کشور مان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ربیعی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای بهزیستی را به مساجد کشور که ظرفیت عظیمی هستند، منتقل کنیم گفت: به دنبال آن هستیم که بخشی از وظایف بهزیستی را از طریق مساجد به جامعه ارایه دهیم و فکر می کنیم این کار، کاری بزرگ و موجب سهولت در ارایه خدمات خواهد بود.

وی در خصوص حذف یارانه افراد پردرآمد نیز گفت: امسال بحث یارانه را تا حدودی سروسامان دادیم و یارانه برخی از اقشار پردرآمد را حذف کردیم و انشاءالله بودجه حاصل از آن را برای کمک به کارآفرین ها و بهبود وضعیت تولید کشور به کار خواهیم گرفت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اینکه دولت و تدبیر امید در بحث توافق هسته ای و برجام به خوبی عمل کرد، عده ای با بی انصافی می خواهند این دستاورد بزرگ را هیچ جلوه داده و مردم را ناامید می کند. درست است که آمریکا شیطنت هایی می کند اما برجام نتایج ملموسی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: جامعه ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد تا بتوانیم با استفاده از فرصت پسا برجام، مشکلات جامعه را با سرعت بیشتری حل کند.

ربیعی در پایان سخنان خود با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از برخی کمبودهای بودجهای رنج میبرد یادآور شد با وجود مشکلات اما با همدلی در راه خدمت بهتر به جامعه و مردم قدم بر می داریم چرا که رابطه کارگران و کارفرمایان با مجموعه وزارت تعاون و کار رفاه کار اجتماعی خوب است.

204

کد خبر: 629372

وب گردی

وب گردی