سفیر ایتالیا: ایران کشوری است که همگان را شیفته خود می کند/برنامه های ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب در سال آینده

مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا که سال 96 مهمان ویژه نمایشگاه کتاب است می گوید: ایران کشوری است که همگان را شیفته خود می کند، وقتی فردی ایتالیایی به ایران می آید مشابهت های فرهنگی و نوع نگاه روانشناختی مشترکی را با ایرانیان مشاهده می کند.

مائورو کنچاتوری سفیر کشور ایتالیا در ایران در گفتگو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز با اشاره به اینکه ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب در سال آینده خواهد بود گفت: ایتالیا در سال 2016 مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود و این موضوع از سوی وزارت ارشاد به ما اعلام شده است تا ما خودمان را برای این اتفاق آماده کنیم.

وی در مورد برنامه های این کشور به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: یک کمیته کاری تشکیل داده ایم که شامل اساتید ایرانی و ایتالیایی و مشتاقان این بخش از کار فرهنگی است و آنها در حال آماده سازی کارهای مربوط به این برنامه هستند. مسلما کتاب و ترجمه کتاب ها بخش اساسی این کار خواهد بود. مسلما برخی از شخصیت های سترگ فرهنگی که پیوندهایی با ایران دارند را از ایتالیا دعوت خواهیم کرد.

وی درخصوص علاقه به فرهنگ ایرانی نیز گفت: ایران کشوری است که همگان را شیفته خود می کند، حتی برای کسانی که در آغاز کار هستند و می خواهند تازه به ایران بیایند و ایران را بشناسند. وقتی فردی ایتالیایی به ایران می آید مشابهت های فرهنگی و نوع نگاه روانشناختی مشترک زیادی را با ایرانیان مشاهده می کند.

کنچاتوری افزود: گاهی از خودم سوال می کنم که چطور چنین چیزی اتفاق می افتد؟ ولی بعد وقتی به مطالعه و پژوهش می پردازیم میبینیم در سده های گوناگون نزدیکی میان دو کشور و میان این دو امپراتوری بزرگ همواره وجود داشته است و این تبادلات فرهنگی و انسانی همیشه در طول تاریخ بوده است. این تبادلات همیشه تاثیر خود را در ریشه های دو ملت در سده های مختلف گذاشته اند.

502502

کد خبر: 629398

وب گردی

وب گردی