نخستین همایش ملی نومفهوم شناسی سازه‌های روانشناسی با رویکرد اسلامی در واحد یزد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: استادان دانشگاه باید فطرت‌ها را شکوفا و متبلور سازند، شهید مطهری ستایشگر معلمی است که اندیشیدن را به او آموخت.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین همایش ملی نومفهوم شناسی سازه های روانشناسی با رویکرد اسلامی از ساعت 10 صبح امروز کار خود را آغاز کرد. در ابتدای کار این همایش دکتر کمال خواجه پور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد یزد بیان کرد : روانشناسی اسلامی بر سه پایه استوار است و آن چیزی نیست جز، روح و تقویت آن و آثار متقابل روح بر جسم، پذیرش فطرت و سرشت انسانها و مهمتر از همه پاک دانستن فطرت انسانها.

وی با اشاره به سخنانی از استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد شهید خود را ستایشگر معلمی می داند که اندیشیدن را به او آموخته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد ذات انسانها را ستایشگر بیان کرد و گفت: انسانها ذاتاً گرایش به اخلاق و عبودیت دارند و اینجاست که روانشناس اسلامی بایست وارد عمل شود و به این ذات انسانها شکل و خط دهد.

دکتر محمد حسین فلاح دبیر همایش نیز به تعریفی از واژه نومفهوم شناسی سازه های روانشناسی پرداخت و اظهار کرد :« خویشتنداری، کنترل خشم، شادکامی و بسیاری از این واژه ها یک سازه رواشناسی است که هر کدام در هر مکتبی تعریفی خاص دارد این که یک سازه از یک بستر روانشناسی وارد بستر روانشناسی با رویکرد اسلامی شود دارای یک تعریف با مفهومی جدید شده و منجر به ارائه یک مدل جدید می شود.

دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری دبیر اجرایی همایش و مسئول برگزاری نخستین همایش ملی نومفهوم شناسی سازه های روانشناسی با رویکرد اسلامی نیز پس از ادای احترام به حاضرین شرکت کننده در این همایش بیان کرد: سپاس خداوند متعال را که زمان برگزاری همایش را در ماه رجب، ماه میلاد حضرت علی (ع) و ماه به بعثت رسیدن آخرین واسطه زمین و آسمان قرار داد.» وی راه سعادت انسانها را تکیه بر جامعه ای دانست که مبنای آن را انسانها تربیت یافته از مکتب اسلام نهاده باشند.

نخستین همایش ملی نومفهوم شناسی سازه های روانشناسی با رویکرد اسلامی با ارائه 65 مقاله به صورت پوستر و 20 مقاله به صورت شفاهی پس از شناخت نفرات برتر کار خود را در عصر پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه پایان خواهد داد.

20101

کد خبر: 629467

وب گردی

وب گردی