تهران – ایسکانیوز: ضوابط ساخت و ساز در بافت های قدیم و بافت های جدید تهران به طور کلی مورد تجدید نظر قرار گرفت .

وزیر مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب در حاشیه اجلاس ملی مجمع مشورتی و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با هماهنگی هایی که با شهرداری صورت گرفته بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

عباس آخوندی گفت: در سال 1391 مصوبه‌ای تصویب شد که به طور ناگهانی یک طبقه به شهر تهران افزود و جمعیت‌پذیری شهر تهران را با توجه به محاسباتی که انجام شده تا رقم 12 میلیون افزایش داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فاکتورهای زیستی در این شهر محدود است، افزود: مشکلات آب، آلودگی هوا و پایین‌بودن کیفیت زندگی مانند بحث حمل‌ونقل، خدمات و سایر مشکلاتی که در این کلانشهر مدنظر است و برهمین اساس اجماعی صورت گرفته که این مصوبه به‌طور کلی مورد تجدید‌نظر قرار گیرد.

به گفته وی قرار شد سقف 10.5 میلیون نفر در شهر تهران را در نظر گرفته شود و همه توان برای مراقبت و کنترل رای رسیدن به این سقف استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش های مکرر خبرنگاران درباره وام 80 میلیون تومانی گفت:  در برنامه رکود تورمی ، موارد مطرح شده درباره وام 80 میلیونی پیش‌بینی شده است . وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: هماهنگی های لازم بین وزرا صورت گرفته و در حال تدوین برنامه عملیاتی اعطای این تسهیلات هستیم .

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه یک برنامه برای افتتاح اولین صندوق زمین و ساختمان داریم، افزود: بحث ‌ما افزایش عرضه و افزایش قدرت خرید مردم به صورت همزمان است.

آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا وام 80 میلیونی خرید خانه باعث تورم در جامعه خواهد شد، گفت: در صورت افزایش عرضه این اتفاق نمی‌افتد، چرا که تورم دلایل اقتصادی دیگری نیز دارد و تنها وام نمی‌تواند باعث تورم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم برای خرید خانه کمک شود، درباره ملاقات هیات دولت با مقام معظم رهبری درباره‌ی مسکن مهر و مشکلات آن گفت: دولت به تمام تعهداتش در رابطه با مسکن مهر پایبند است و اینگونه نیست که فقط بخواهیم به یک طرف توجه کنیم، چرا که باید به عرضه و تقاضا به صورت همزمان توجه شود.

آخوندی با اشاره به جلسات مختلف هیات وزیران، ادامه داد: برنامه‌ ما این است که بخش اعظم مسکن مهر را در سال 1393 به اتمام برسانیم و اگر واحدی برای سال 1394 باقی ماند بیشتر توانمان را برای در جهت توسعه خدمات این مجموعه‌ها بگذاریم تا ساکنان واحد‌های مسکن مهر بتوانند از زندگی بهتری برخوردار شوند.
کد خبر: 63045

وب گردی

وب گردی