تهران-ایسکانیوز: هفته اول شهریور ماه میزبان نمایشگاه های مختلف و پر تنوعی بود و با رسیدن جمعه در آستانه هفته دوم اتفاقات جالب و تازه تری در گالری های تهران در جریان است.
از جمله اتفاقات این هفته، می توان به حضور هنرمند خردسال با کولاژهای کودکانه اش در گالری نگاه و نمایشگاه نقاشی با هدف حمایت از محیط زیست در نگارخانه ژیوار اشاره کرد. البته در میان برخی نمایشگاه های قدیمی تر هنوز فرصت بازدید از چند نمایشگاه دیدنی باقی است.
از جمله نمایشگاه ها ی قدیمی که می توان اشاره ای گذار به ان ها داشت نمایشگاه اسکیس های معماران نامی ایران با عنوان «دست ساز» است که تا 10 شهریور در گالری روژ برپاست. همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر گیلانی در گالری لاله نیز تا 17 شهریور روی دیوار خواهد بود.
گالری ماه هم نمایشگاه تابستانه خود را تا 24 شهریور در برنامه دارد که آثاری از 50 هنرمند نقاش و مجسمه ساز شناخته شده را در معرض دید عموم قرار داده است.
در ادامه برنامه گالری ها، پنجمین نمایشگاه سالانه پرسبوک تا 10 شهریور بخشی با عنوان «واقعیت» را در گالری الهه به نمایش گذاشته است و نمایشگاه گروهی از آثار 12 عکاس، در گالری ماه مهر تا 10 شهریور برقرار است.
پیشنهادهای هفته دوم شهریور
گالری مهروا: نمایشگاه «سوگواری برای خواهر مرده» مجموعه 40 عکس از سفرهای حمید جانی پور و روزبه روزبهانی به ترکیه را دربر می گیرد که از جمعه 7 شهریور در گالری مهروا بر پا خواهد بود. این عکس ها در قطع ۲۰ در ۳۰ و ۵۰ در ۷۰ ، ارائه شده اند و در متن آن آمده است: «می رویم سفر. چمدان‌ها را می‌بندیم. سعی می‌کنیم چیزی را از قلم نیاندازیم. تلاشی مضاعف می‌کنیم اما بی شرف ها-همین خستگی ها- خودشان را پنهانی جا می‌کنند و وقتی اصلا توقع اشان را نداریم ناگهان پیدا می‌شوند. گاهی در همان چمدان کنار دوربین و گاهی در جیب شلوار جین و گاه در نگاه خوشحال مردمی دورتر از ما.
عکاسی ثبت لحظه‌هایی است که با ادراک و فاهمه ما یکی می‌شود؛ جهان بینی ما دنیایی است که دوست داریم ببینیم. استانبول جایی دورتر از خیابان استقلا آغاز می‌شود. وقتی که بین خانه‌ها بند رخت آویزان است و رخت‌ها انگار پرندگانی در حال پروازند . جایی که زندگی بدون تکلف ادامه دارد و زندگی دور از چشمان نا محرم توریست‌ها به تو لبخند می‌زند لبخندی که می‌شود شفقت و دلسوزی شهری را برای شهر دیگر در آن دید. شهر دوم چاق شده و موهایش ریخته و دارد کم کم تمام می‌شود؛ شهری که هر سال هزاران آدم چمدان‌هایشان را در آن می‌بندند تا در شهر دیگر کمی زندگی کنند.»
این نمایشگاه به مدت 10 روز تا 17 شهریور در گالری مهروا برقرار است و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند در زمان برپایی نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان آبان جنوبی، (شهید عضدی) شماره ۳۸، مراجعه کنند.
نمایشگاه-عکس.4
گالری شکوه: نمایشگاه «از خاک تا افلاک» مجموعه نقش برجسته های جلال حبیبی در گالری شکوه است که عصر جمعه 7 شهریور به نمایش در می آید و تا چهارشنبه 12 شهریور برپا خواهد بود، این مجموعه دربرگیرنده 17 اثر از این هنرمند و اولین نمایشگاه انفرادی اوست.
این مجموعه آثار خوشنویسی بزرگان خوشنویسی از آیات قرآنی را در بر می گیرد که حبیبی آن ها را به خط نستعلیق، ثلث، نسخ و کوفی ، بر گچ، خاک و چوب تراشیده است. همچنین، دو اثر “آفرینش” و “خاطره” در این مجموعه روایت‌ها، داستان‌ها و مفاهیم قرآنی را با نمایی از خطوط در هم تنیده بر چوب نشان می دهد.
علاقه مندان می‌توانند تا ۱۲ شهریور ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹، مراجعه کنند.
جلال-حبیبی.
نگارخانه ژیوار: از جمله نمایشگاه های قابل توجه هفته دوم شهریور در تهران، مجموعه نقاشی های ندا مقدم‌نژاد با عنوان «نگاه بارانی» در نگارخانه ژیوار است که از روز جمعه ۷ شهریور ماه، به نمایش در خواهد آمد. این اثار با تکنیک رنگ و روغن پدید آمده و بخشی از عواید فروش آن ها قرار است با همکاری جامعه فرهنگی یاوری، گروه مردم نهاد فعال در امر مدرسه سازی، به ساخت مدارس در مناطق محروم اختصاص یابد.
از نکات جالب توجه دیگر این نمایشگاه مضامین ارائه شده در آثار است که به آموزش هایی پیرامون حفظ محیط زیست، طبیعت و حیوانات اشاره دارد.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی ندا مقدم نژاد می‌توانند به نگارخانه ژیوار واقع در تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه، شماره ۱۴ ، مراجعه کنند.
نمایشگاه-نقاشی.6
گالری نگاه: کولاژهای کودکانه نوذر اسمعیلی از جمله نمایشگاه های جالب توجه تهران است که از ششم تا ۱۱ شهریورماه در گالری نگاه برپاست، این هنرمند خردسال پیش از این نیز به تصویرسازی با کولاژ در دو کتاب کودک پرداخته که از نوشته های خود اوست.
گالری نگاه در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، پلاک ۳۲ واقع است.
logo2wdg2
گالری نقش جهان: مجموعه ای از آثار امپرسیونیستی هنرمندان معاصر چون ایرج شایسته‌پور، فرامرز مختارپور، محسن حجازی و نهاپت نهاپتیان برای فروش و نمایش در گالری نقش جهان از جمعه 7 تا 10 شهریور برپاست. این نمایشگاه هر چند سال یکبار با انتخاب از گنجینه خصوصی این گالری، از هنرمندان برجسته برپا می شود و این بار نیز به سبک امپرسیونیسم اختصاص یافته است.
علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۰، برای بازدید از نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان نیاوران (باهنر) از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره ۹، مراجعه کنند.
download
گالری بهزاد: همچنین گالری بهزاد نیز از 7 تا 13 شهریورماه میزبان نمایشگاه بین المللی نقاشی، حقیقت، نیک خواهی، بردباری است. گالری بهزاد در بلوار کشاورز نبش خیابان ۱۶ آذر پلاک ۲۸۴ واقع است.
7499_634833046637700000_m
گالری گلستان: از دیگر نمایشگاه های هفته دوم شهریور ماه نمایشگاه نقاشی و جواهرات دست ساز ریحانه راعی است که از 7 تا 12 شهریور در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی پلاک 34 برپاست.
t27041331442014
کد خبر: 63179

وب گردی

وب گردی