تهران- ایسکانیوز: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمار لغو و تعلیق پروانه فعالیت کارگزاران رسمی بیمه (حقیقی و حقوقی) را تا پایان سال ۱۳۹۲ اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه ای اعلام کرد: پروانه فعالیت 19 کارگزار بیمه لغو شده که از این تعداد 17 مورد کارگزار حقیقی و 2 مورد کارگزار حقوقی هستند.
این آمار بیانگر رشد 137.5درصدی لغو پروانه کارگزاری بیمه نسبت به سال 1391 است. علاوه بر این، 47 درصد لغو پروانه کارگزاری به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گرفته و 53 درصد نیز به دلیل درخواست شخصی بوده است.
بر اساس این گزارش، پروانه فعالیت 14 کارگزار بیمه نیز تعلیق شده که از این تعداد 13 مورد کارگزار حقیقی و 1 مورد نیز کارگزار حقوقی بوده است.
این آمار نیز بیانگر رشد منفی (17.6- ) درصدی تعلیق پروانه کارگزاری بیمه نسبت به سال 1391 است. ضمن اینکه 50 درصد تعلیق پروانه کارگزاری به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گرفته و 50 درصد نیز به دلیل درخواست شخصی بوده است.
بر اساس اعلام بیمه مرکزی، مهلت ثبت اطلاعات کارگزاران رسمی بیمه در سامانه سنهاب تا تاریخ 9 شهریورماه تمدید شده و در صورت عدم ثبت اطلاعات در سامانه، پروانه فعالیت کارگزاری بیمه تعلیق خواهد شد.

کد خبر: 63263

وب گردی

وب گردی