ایسکانیوز: نخست‌وزیر انگلیس ضمن بیان اینکه نامزدان ریاست جمهوری افغانستان باید اختلاف‌شان را حل کنند گفت: آنها باید برای ایجاد یک حکومت وحدت ملی و دمکراتیک تلاش کنند.
به گزارش رویترز «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس افزود: رییس جمهور جدید افغانستان باید با شرکت در نشست هفته آینده ناتو داشته‌های یک دهه اخیر افغانستان را به جهان نشان دهد و برنامه‌های جدیدش را برای جلب کمک‌های دوباره ارائه کند.
در حالی که قرار است نشست سران ناتو هفته آینده با حضور رییس جمهور افغانستان در «ولز» برگزار شود، نامزدان ریاست جمهوری افغانستان تاکنون به توافق نرسیده‌اند و هنوز اختلاف‌های جدی میان‌شان دیده می‌شود.
از سویی دیگر حامد کرزی ، رئیس جمهوری فعلی افغانستان می گوید روز دوم سپتامبر (یازدهم شهریور) آخرین مهلت تعیین شده برای پایان شمارش آرا و اعلام نتیجه نهایی است و به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. وی گفت مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ معین آن برگزار خواهد شد.
همچنین سازمان ملل متحد متعهد شده است برای بررسی بیشتر نتیجه دور دوم انتخابت ریاست جمهوری افغانستان و صحت انتخابات حمایت خود را از مقامات برگزار کننده آن افزایش دهد.
«نیکلاس هایسم» ، معاون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در کنفرانسی مطبوعاتی که روز گذشته در کابل، پایتخت افغانستان برگزار شد با ابراز تاسف از تصمیم عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، برای عدم پذیرش نتایج بازشماری آرا انتخابات، از وی خواست از تصمیم خود بازگردد.
کد خبر: 63340

وب گردی

وب گردی