تهران- ایسکانیوز: یدالله طاهر نژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره بازگشایی خانه احزاب و تشکیل کمیته ای چهارنفره برای بررسی این موضع گفت: نشست چهار نفره ای برای بازگشایی خانه احزاب تشکیل نشده است. البته کمیته بررسی وضعیت خانه احزاب جلساتی را برگزار کرد و حاصل این جلسات جمع آوری امضای یک سوی اعضای خانه احزاب برای برگزاری مجمع عمومی بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب هنوز به نتیجه نرسیده است گفت: بخشی از اصولگرایان معتقدند که خانه احزاب از فلسفه تاسیس خود فاصله گرفته و بهتر است بجای آن باشگاه احزاب ایجاد شود.اما تا کنون هیچ توضیحی درباره این نداده اند که این فاصله در کجا و یا از چه ایجاد شده است.

این فعال سیاسی گفت: نکته دیگر اینکه تاکنون اصولگرایان عنوان نکرده اند که باشگاه مورد نظر آنها چه ویژگی هایی دارد.درحالی که خانه احزاب در گذشته کارکرد خوبی داشته .البته با تمهیداتی که انشالله در مجمع بکار گرفته خواهد شد، نظر آن گروه از اصولگرایان منتقد نیز قابل تامین است.

طاهر نژاد درباره علت اصرار اصولگرایان برای تشکیل باشگاه احزاب به جای خانه احزاب گفت:فکر می کنم این اصرار به این خاطر باشد که تعداد احزاب اصلاح طلب بیشتر است.به این ترتیب تعداد صندلی های اصلاح طلبان در شورای مرکزی نیز بیشتر خواهد بود.در نتیجه اصولگرایان در این میان نقش کمرنگ تری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: البته تاکنون شرایط خانه احزاب از سوی اصولگرایان بیان نشده ممکن است شرایط در باشگاه احزاب متفاوت باشد.به هر حال به نظر می رسد باید با تفاهم و تعامل امور کشور را اداره کرد.

این فعال سیاسی درباره نقش وزارت کشور در این میان گفت: وزارت کشور علاقه مند است که هر چه زودتر این قضیه فیصله یابد. البته هیچ تلاش ویژه ای برای تحقق این خواسته بعمل نیاورده است.شاید خلا معاون سیاسی در وزارت کشور در این امر دخیل بوده است.

وی تاکید کرد: جایگاه معاون سیاسی در وزارت کشور بسیار برجسته است.امیدورایم هر چه زودتر این خلاء پر شود.چرا که نقش معاون سیاسی در وزارت کشور بسیار کلیدی است و در غیاب معاون سیاسی خیلی از امور معطل مانده است.

وی درباره حزب کارگزاران و عملکرد انتخاباتی این حزب نیز گفت: در حال ایجاد ساختارهای تشکیلاتی برای انتخابات هستیم و این کار با دقت و جدیت درحال انجام است.امیدواریم بلافاصله پس از استقرار ارکان مختلف حزب فعالیت های اصلی آغاز شود.
کد خبر: 63599

وب گردی

وب گردی