اسپانیا- ایسکانیوز( خبرنگار اعزامی): تنها يك روز به آغاز مسابقات جام جهاني بسكتبال ٢٠١٤ اسپانيا باقي مانده و ملي پوشان كشورمان پس از به پايان رسيدن تورنمت اسلوواني شب گذشته وارد گرانادا(محل مسابقات) شدند و قرار است با انجام يك تمرين خود را براي رويارويي با ميزبان اين مسابقات- اسپانيا اماده كنند.
بازي برابر تيمي چون اسپانيا(به عنوان ميزبان) در روز نخست اين رقابت ها فشار زيادي براي تيم ملي به همراه دارد. اسپانيايي ها كه با چنگ و دندان ميزباني را از دست حريفان در اوردند می کوشند تلخ ترين تجربه ٤ سال گذشته خود را امسال جبران كنند اما با همه اين اوصاف نبايد از نقطه مثبت رويارويي اسپانيا و ايران در روز ٣٠ اگوست-٨ شهريور غافل شد.
تيم ملي بسكتبال ايران با دومين حضور خود در اين سري از رقابت ها اين فرصت را دارد تا در بازي افتتاحيه خودنمايي كند و با انجام يك نمايش مطلوب و استاندارد بيش از پيش نام خود را بر سر زبان هابیندازد و تيترها، عكس و خبرهاي روزنامه ها و خبرگزاري هاي بين المللي را تسخیر کند.
تيم ملي بسكتبال كشورمان پيش از اين در سال ٢٠١٠ در استانبول تركيه براي نخستين بار پا به اين مسابقات باز كرد و حالا دومين حضور خود را در گرانادا اسپانيا كنار تيم هايي چون اسپانيا،برزيل،فرانسه، مصر و صربستان تجربه مي كند.
بچیروويچ،سرمربي تيم ملي شب گذشته پس از ورود ملي پوشان به خاك اسپانيا ١٢ نفر نهايي را معرفي كرد و تركيب تيم ايران را صمد نيكخواه بهرامي،حامد حدادي، حامد افاق،مهدي كامراني، اوشين ساهاكيان،اصغر كاردوست،ارسلان كاظمي،محمدجمشيدي،سجاد مشايخي و بهمام يخچالي ،روزبه ارغوان و ارمان زنگنه تشكيل خواهد داد و نساج پور شانس حضور در ميدان را از دست داد.
تركيب بچیروويچ با تزريق چند بازيكن جوان از سال ٢٠١٠ تغيير كرده و شايد مجموع تجربياتش كه با تيم ملي اسلووني برابر ايران كسب كرده و تجربياتي كه ستاره هاي ايراني با ماتيچ - سرمربي سابق تيم ملي بسكتبال ايران به دست اوردند،امسال تيمي شگفتي افرين و پر انگيزه از قهرمان اسيا ببينيم.

برنامه بازي هاي هفدهمين دوره جام جهاني, در گرانادا؛ گروه A

شنبه :اسپانيا - ايران ٣٠ اگوست
يكشنبه: ايران - برزيل ٣١ اگوست
دوشنبه: ايران - صربستان ٠١ سپتامبر
چهارشنبه: ايران- مصر ٠٣سپتامبر
کد خبر: 63658

وب گردی

وب گردی