تهران – ایسکانیوز: با نزدیک شدن به مهلت قانونی نقل و انتقالات در اروپا این دو روز باقی مانده باید منتظر خبرهای شوکه کننده ای باشیم؛ خبرهای از قبیل پیوستن ژابی آلونسو هافبک اسپانیایی تیم رئال مادرید به باشگاه بایرن مونیخ.

در واقع در شرایطی که کمتر کسی فکر می کرد چنین ترانسفری صورت بگیرد ژابی الونسو روز گذشته ( پنج شنبه ) به جمع باواریایی ها پیوست تا از این به بعد به مدت دو سال پیراهن این باشگاه آلمانی را به تن کند. اما اینکه چرا آلونسو که با سر و صدای زیاد از لیورپول راهی رئال مادرید شد حاضر شده است به بایرن مونیخ بپیوندد چند دلیل دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

اولین مورد که مهمترین مورد هم است میزان دستمزد این بازیکن است؛ آلونسو پیش از اینکه امسال قراردادش را با رئال مادرید تا سال 2016 تمدید کند از این باشگاه دستمزد سالیانه 4 میلیون یورو می گرفت. با تمدید قرارداد این دستمزد به 6 میلیون یورو در سال رسید.

اما وقتی پیشنهاد دستمزد 10 میلیون یورویی بایرن مونیخ از راه رسید الونسو تردیدی برای خروج از مادرید به خودش راه نداد. در واقع آلونسو قراردادی دو ساله با دستمزد سالیانه 10 میلیون یورو بسته که از این میان بین 8 تا 10 میلیون یورو هم به جیب رئال مادرید بابت این انتقال می رود.

اما مورد دوم تنگ شدن جای این بازیکن در رئال مادرید است؛ رئالی ها تونی کروس را از بایرن مونیخ خریده اند و از طرفی قید فروش سامی خدیرا را هم زدند؛ این بدان معنی است که جای آلونسو در ترکیب اصلی تنگ و تنگ تر می شود. از سوی دیگر در تیم بایرن مونیخ با رفتن کروس و البته مصدومیت خاوی مارتینس جای یک هافبک خالی شده که این پست ظاهرا قرار است به الونسو برسد.

با این حال با وجود بازیکنانی مثل شواین اشتایگر، تیاگو آلکانترا و حتی فیلیپ لام در پست هافبک تدافعی آیا نوبت بازی به آلونسو در بایرن مونیخ می رسد؟ پاسخ این سوال را زمان مشخص می کند.

 
کد خبر: 63882

وب گردی

وب گردی