توت فرنگی؛ قاتل سرطان

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا گفت: توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامینC، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها، املاح کلسیم، آهن و فسفر است و این مواد مغذی، افزایش سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان را سبب می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مریم اسدی با بیان اینکه خوردن انواع میوه و سبزیجات از جمله توت فرنگی فواید زیادی دارد، گفت: با خوردن خوراکی‌های گیاهی، خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می‌یابد. مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست، مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید است.

اسدی اضافه کرد: آنتی اکسیدان‌ها و پتاسیم‌های بالای موجود در توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه این میوه مغذی و پرفایده، فشار خون را کاهش می‌دهد،افزود: توت فرنگی جزء 20 میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. توت فرنگی همچنین پاک کننده روده و مثانه است. توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد.

او به تذکراتی در مورد مصرف توت فرنگی پرداخت و افزود: به علت تماس میوه‌ها با زمین، خاک و کود ممکن است آلوده شود که باید آن را شسته و سپس مصرف کرد. برخی از افراد نسبت به توت فرنگی حساسیت دارند و ممکن است این حساسیت به صورت استفراغ یا ناراحتی‌های جلدی بروز کند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه توت فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلسک در بعضی از اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش‌هایی شبیه کهیر ایجاد می‌کند، گفت: کسانی که معده‌ای حساس دارند یا مبتلا به بیماری‌های کهیر، اگزما و آسم هستند بهتر است از خوردن توت فرنگی پرهیز کنند.

20106

کد خبر: 639528

وب گردی

وب گردی