برگزاری پنجمین جلسه کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش بنیان در واحد یادگار امام(ره) شهرری

پنجمین جلسه کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش ­بنیان در واحد یادگار امام(ره) شهرری با حضور دکتر موسوی رئیس واحد و اعضای کمیته در سالن کنفرانس ریاست برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر سید فرج ­الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری، با اشاره به تأکید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توجه ویژه واحدهای دانشگاهی به توسعه شرکتهای دانش­ بنیان به منظور ایجاد منابع مالی جدید برای کسب درآمدهای غیرشهریه ­ای، به اهمیت توسعه پژوهش جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجوئی و توسعه شرکتهای دانش­ بنیان در راستای راهبردها و سیاستهای کلی دانشگاه اشاره و به صورت جدی بر راه ­اندازی و فعالیت شرکتهای دانش­ بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری تاکید کرد.

دکتر موسوی در ادامه به اقدامات اساسی انجام گرفته در حوزه شرکتهای دانش­ بنیان در واحد یادگار امام(ره) شهرری اشاره کرد و افزود: افتتاح مرکز رشد دانشگاه با حضور دکتر میرزاده و استقرار ۵ هسته فناور، اخذ مجوز اولیه 2 شرکت دانش ­بنیان و راه ­اندازی سوله کارگاهی دانش­ بنیان از جمله اقدامات خوبی است که در حوزه های پژوهش و برنامه ­ریزی و امور اقتصادی دانش ­بنیان در این واحد دانشگاهی انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود از تلاش و زحمات اعضای کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش­ بنیان در واحد تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی اشجاران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن تشکر از توجه ویژه دکتر موسوی به حوزه برنامه­ ریزی و امور اقتصادی دانش ­بنیان واحد به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت استقرار و راه اندازی شرکت «تولید مرکب معطر کپی پرینتر نانو دوست ­دار محیط­ زیست» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری پرداخت.

همچنین دکتر جمشید نجف­ پور مدیر حوزه برنامه­ ریزی و امور اقتصادی دانش ­بنیان واحد در گزارشی اهم فعالیتها و اقدامات مربوط به این حوزه را تشریح کرد.

در ادامه، اعضای کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش ­بنیان در واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن ارائه پیشنهادات خود با ورود به دستور کار جلسه، به نحوه استقرار و چگونگی راه ­اندازی شرکت «تولید مرکب معطر کپی پرینتر نانو دوست ­دار محیط­ زیست» و همچنین ورود به ایجاد شهرک های فن آوری آزاد (شفا) پرداختند.

گفتنی است با توجه به ارائه طرح نامه سرمایه ­گذاری اقتصادی نیروگاه شهری در مقیاس کوچک توسط شرکتهای مختلف جهت استقرار دستگاه CHP به منظور کاهش هزینه­ها و فروش برق تولیدی در واحد یادگار امام(ره) شهرری این موضوع نیز در جلسه بررسی و جهت تصمیمات نهایی و کارشناسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

20101

کد خبر: 639615

وب گردی

وب گردی