کانون های علمی در مدارس علمیه استان تهران عملیاتی می شوند

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان تهران از راه اندازی کانون های علمی در مدارس این حوزه خبر داد و گفت: امیدواریم این کانون ها از مهرماه امسال در مدارس این حوزه عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام اصغر سهرابی گفت: هدف از راه اندازی کانون های علمی در مدارس حوزه علمیه استان تهران این است که فعالیت های پژوهشی طلاب افزایش یابد.

او گفت: برنامه داریم در این کانون ها طلابی را که از نخبگی علمی برخوردارند دور هم جمع کنیم و این افراد در حوزه های مختلف دانشی و مسئله محوری بحث و تبادل نظر و پژوهش کنند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان تهران گفت: این کانون ها به عنوان یک نهاد علمی خودجوش در مدارس این حوزه تشکیل می شوند و ما نیز در حوزه علمیه استان تهران به این کانون ها رسمیت می دهیم.

سهرابی گفت:حوزه علمیه استان تهران از فعالیت های کانون های علمی به صورت محتوایی و مالی پشتیبانی خواهد کرد.

او گفت: مقدمات راه اندازی و تشکیل این کانون ها در جلسه آینده معاونان پژوهشی مدارس حوزه علمیه استان تهران بررسی خواهد شد و این برنامه از مهرماه امسال در مدارس اجرا خواهد شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان تهران گفت: برای تبیین این موضوع تیم های مشاوره علمی به مدارس اعزام خواهد شد و این افراد به صورت عمومی و خصوصی به طلاب علاقه مند به حضور در کانون های علمی مشاوره خواهند داد.

سهرابی گفت: پس از اجرا و پیگیری تشکیل کانون های علمی در مدارس حوزه علمیه استان تهران آیین نامه این کانون ها به مدارس ابلاغ خواهد شد تا براین اساس آیین نامه این برنامه کاملا کاربردی باشد.

او گفت: هدف از تدوین آیین نامه برای این کانون ها انضباط بخشی به فعالیت ها خواهد بود.

20104

کد خبر: 639629

وب گردی

وب گردی