سیاست پولی ژاپن دلار را در برابر ین تضعیف کرد

قیمت طلا و نقره روز جمعه بعد از آن به بالاترین سطح از ژانویه سال گذشته میلادی رسید که بانک مرکزی ژاپن روز پنجشنبه تصمیم گرفت برنامه مشوق پولی خود را گسترش دهد و در پی آن بازارهای سهام و دلار دچار تاثیرات منفی شد و با این سیاست پولی، دلار در برابر ین ژاپن تضعیف شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، یک روز بعد از اعلام توسعه برنامه مشوق نقدی بانک مرکزی ژاپن، بهای ین واحد پولی آن کشور به بالاترین حد در 8 ماه گذشته در برابر دلار آمریکا رسید و می رود تا بالاترین نتایج هفتگی خود را از بحران مالی سال 2008 تاکنون ثبت کند.
دلار در برابر این سیاست پولی ژاپن به علت ضعف رشد اقتصادی آمریکا و روش های محافظه کارانه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) این هفته با کاهش ارزش روبرو شد.
قیمت جهانی طلا تحت تاثیر این تحولات در معاملات فوری روز جمعه 1.4 درصد رشد را شاهد بود و به یک هزار و 283.2 دلار در هر اونس با نزدیک شدن به ساعت 14:00 به وقت گرینویچ رسید این در حالی است که کمی پیشتر به بالاترین سطح در 15 ماهه اخیر یعنی یک هزار و 286.36 دلار برای هر اونس رسیده بود.
طلا در قراردادهای مدت دار آمریکایی تحویل در ماه ژوئن نیز 19 دلار و 10 سنت افزایش داشت و به بهای یک هزار و 285 دلار و 50 سنت معامله شد.
فلز زرد از ابتدای هفته اخیر افزایشی 4.2 درصدی را ثبت کرده است.
طلا در گزارش سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد فرصتی برای رشد قیمت یافت، گزارشی که در آن نرخ بهره بدون تغییر باقی ماند هرچند فدرال رزرو درهای افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن پیش رو باز گذاشته است اما از دید تحلیلگران، شاخص هایی مبنی بر جدیت آمریکا برای تشدید سیاست پولی مشاهده نشده است.
نقره، دیگر فلز گرانبها نیز 1.7 درصد رشد را به خود دید و به 17 دلار و 82 سنت در هر اونس رسید و در طول معاملات روز جمعه به سطح 17 دلار و 92 سنت هم افزایش بها داشت. نقره از ابتدای ماه جاری میلادی روند افزایشی دارد و می رود تا بالاترین نتایج ماهانه خود را از آگوست 2013 تاکنون کسب کند.

401/602

کد خبر: 639631

وب گردی

وب گردی