پلی آف NBA: پیروزی مقتدرانه  پیسرز برابر یکی از مدعیان عنوان قهرمانی

بامداد امروز رقابت ها پلی آف NBA با انجام سه بازی پی گیری شد.

به گزارش ایسکانیوز، بامداد امروز رقابت ها پلی آف NBA با انجام سه بازی پی گیری شد. مسابقات در حالی به اوج حساسیت رسیده که هنوز نتیجه نهایی دو مسابقه از این سه بازی مشخص نشده است.

ایندیانا، ایندیاناپولیس – ورزشگاه Bankers Life Fieldhouse – تماشاگر: 18،165 نفر

ایندیانا پیسرز 101 – 83 تورنتو رپترز

پس از انجام پنج مسابقه بین دو تیم و در حالی که رپترز می توانست با کسب برد در این بازی راهی مرحله بعدی شود، ایندیانا توانست به شکست دادن رقیب کانادایی، کار را در نتیجه کلی به تساوی 3-3 بکشاند تا بازی هفتم تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص کند. در حالی که بازی در کوارترهای اول و دوم با نتایج مشابه 20-22 به نفع تورنتو به پایان رسیده بود، ایندیانایی های متحول شده در کوارترهای سوم و چهارم با نتایج 31-20 و 30-19 پیروز شدند تا به رقابت ها بازگردند. آنها برای نجات خود از حذف در نیمه دوم مسابقه، در یک برهه توانستند 18 امتیاز پیاپی کسب کنند تا در کل با نتیجه 101-83 یکی از مدعیان عنوان قهرمانی را شکست داده و کار را به بازی هفتم در تورنتو بکشانند. پال جرج کسی بود که راه را به آن ها نشان داد. او که تا این لحظه بیشترین امتیاز در دور پلی آف را در میان تمام بازیکنان حاضر در این مرحله کسب کرده با کسب 21 امتیاز، 11 ریباند، 6 پاس گل و 2 توپ ربایی به پیسرز کمک شایانی برای پیروزی در این مسابقه کرد. او همچنین هر 10 پرتاب آزاد خود را وارد سبد کرد.

تورنتو از سال 2001 تاکنون، 15 سال است که نتوانسته از سد هیچ حریفی در مرحله پلی آف بگذرد. این در لیگ یک رکورد محسوب می شود. همچنین آنها هرگز وقتی کار به بازی هفتم کشیده شده پیروز میدان نبوده اند. آخرین بار در سال 2014 و در حالی که آن ها 3-2 از حریف خود پیش بودند در بازی ششم شکست خورده و بازی هفتم را هم در تورنتو به بروکلین نتس واگذار کردند. اتفاقی که ممکن است یکشنبه، مشابه آن برایشان اتفاق بیفتد.

بهترین بازیکن پیسرز: پال جرج با کسب 21 امتیاز، 11 ریباند و 6 پاس گل

بهترین بازیکن رپترز: دمار کارول با کسب 15 امتیاز و 4 ریباند

کارولینای شمالی، شارلوت – ورزشگاه Time Warner Cable Arena – تماشاگر: 19،636 نفر

شارلوت هورنتس 90 – 97 میامی هیت

تیم مایکل جردن در حالی مقابل میامی هیت شکست خورد که در صورت پیروزی در این بازی خانگی راهی مرحله بعد می شد. آن ها در کوارترهای اول، دوم و چهارم با نتایج 24-27، 26-32 و 20-22 در مقابل میامی شکست را پذیرفتند. کوارتر سوم با نتیجه 20-16 به نفع شارلوت به پایان رسید تا نتیجه نهایی 90-97 به نفع تیم مهمان روی اسکوربرد نقش ببندد. دواین وِید از دسامبر هیچ پرتاب سه امتیازی موفقی نداشت و 22 تلاش پیاپی او برای رسیدن به گل 3 امتیازی ناکام مانده بود. اما در این بازی شرایط کاملا متفاوت پیش رفت. ستاره 34 ساله میامی هر دو پرتاب 3 امتیازی خود در این بازی را وارد سبد کرد که شامل یک پرتاب راه دور و مهم در 46 ثانیه مانده به پایان مسابقه بود. 23 امتیازی که او در این مسابقه به دست آورد به میامی کمک زیادی کرد تا در خانه حریف پیروز شده و کار را به بازی هفتم بکشاند. لول دنگ هم موفق شد از 14 پرتاب خود 9 تا را وارد سبد کند تا 21 امتیاز برای تیمش کسب کرده باشد. این در حالی بود که گوران دراگیچ 14 امتیاز و 7 ریباند برای هیت ثبت کرد. تیمی که برای انجام بازی هفتم میزبان شارلوت خواهد بود. نکته جالب این مسابقه درخشش فوق العاده کِمبا واکر، ستاره 25 ساله هورنتس بود. او که در ده مسابقه قبلی خود به طور میانگین 19.3 امتیاز کسب کرده، در این بازی به تنهایی 37 امتیاز، 3 ریباند و 5 پاس گل برای شارلوت ثبت کرد، اما با این وجود نتوانست مانع از شکست تیمش شود. ال جفرسون هم از بازیکنان خوب شارلوت در این میدان بود. او 18 امتیاز و 9 ریباند به دست آورد.

بهترین بازیکن هورنتس: کمبا واکر با کسب 37 امتیاز، 3 ریباند، 5 پاس گل

بهترین بازیکن هیت: دواین وِید با کسب 23 امتیاز، 6 ریباند و 4 پاس گل

اورلاندو، پورتلند – ورزشگاه Moda Center – تماشاگر: 19،768 نفر

پُرتلند تریل بلیزرز 106 – 103 لس آنجلس کلیپرز

در یک بازی پایاپای و نفس گیر که تا دقیقه آخر با نتیجه مساوی پیش می رفت، پورتلندی ها توانستند کلیپرز را در خانه با شکست بدرقه کنند تا در کل با نتیجه 4-2 از سد لس آنجلسی ها گذشته و پا به مرحله نیمه نهایی کنفرانس غرب بگذارند. در کوراتر اول کار با نتیجه تساوی 24-24 به پایان رسید. کوارتر دوم را بلیزرز با نتیجه 26-24 برد. در کوارتر سوم این کلیپرز بود که با نتیجه 30-34 میزبان را شکست داد تا در ابتدای کوارتر چهارم، 2 امتیاز پیش بیفتد. اما پرتلند در کوارتر پایانی با حساب 26-21 برنده شد تا در کل با نتیجه 106-103، تنها تیم باقی مانده از لس آنجلس را هم از گردونه رقابت ها حذف کند. دیمین لییارد در این مسابقه 28 امتیاز برای بلیزرز به دست آورد و سی جی مک کالم جوان هم 20 امتیاز به آن افزود تا پورتلند شکست 0-2 را به پیروزی 4-2 تبدیل کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شود. آخرین بار ممفیس گریزلیز در سال 2013 بازگشتی این چنینی به رقابت ها داشت. جالب این جاست که حریف ممفیس در آن سال هم کلیپرز بود. تیمی که به نظر می رسد از نظر روانی توانایی حفظ برتری مطلقش را ندارد. در این بازی جمال کرافورد 32 امتیاز و آستین ریورز 21 امتیاز برای لس آنجلسی ها کسب کردند ولی نتوانستند مانع از حذف تیمشان از گردونه رقابت ها شوند. کلیپرز پس از مصدومیت کریس پال و بلِیک گریفین در چهارمین بازی نتوانست به فرم خوب خود بازگردد و با قبول چهار شکست پیاپی مقابل بلیزرز با رقابت های امسال وداع کرد.

پرتلند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف قهرمان دوره پیشین رقابت ها، یعنی شکست ناپذیران گلدن استیت برود.

بهترین بازیکن بلیزرز: دیمین لییارد با کسب 28 امتیاز، 5 ریباند و 7 پاس گل

بهترین بازیکن کلیپرز: جمال کرافورد با کسب 32 امتیاز و 1 پاس گل

604/601

کد خبر: 639717

وب گردی

وب گردی