یک فیلم از ایران به بخش بین الملل جشنواره آنکارا راه یافت

جشنواره بین‌المللی فیلم «آنکارا»ی ترکیه با حضور آثاری از کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از حریت دیلی نیوز، بیش از 200 فیلم از 45 کشور جهان در در بخش بین‌الملل بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم آنکارا به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره از 28 آوریل با نمایش انیمیشن کوتاهی از «فرناندو فرانکو» و «بگونا آروسته‌گوئی» کار خود را آغاز کرد. در مراسم روز نخست این جشنواره، جوایز افتخاری سال 2016 به برندگانش اعطا شد.

این فستیوال سینمایی که با شعار «صدا و نوا» برپا شده، تا هشتم می به کار خود ادامه خواهد داد.

در بخش جهانی این رویداد سینمایی، 213 فیلم از 197 کارگردان به نمایندگی از 45 کشور جهان به نمایش درمی‌آید. 62 فیلم بلند، 117 فیلم کوتاه و 34 اثر در حوزه مستند جای می‌گیرند. کارگردانان، فعالان سینما و هنرپیشه‌هایی از کشورهای مختلف به عنوان میهمان در این رویداد هنری حضور پیدا می‌کنند.

در بخش بین‌الملل این جشنواره آثاری چون «25 آوریل»، «زندگی روی مرز»، «پلنگ‌های سیاه»، «اژدها وارد می‌شود»، «دکمه مرواریدی»، «ما هیولاها»، «سلام سزار»، «قو»، «من و کامینسکی»، «عشق سه‌بعدی»، «شوالیه»، «آتش در دریا»، «یک نفس»، «سوی دیگر»، «پدر» و... حضور دارند.

در بخش داخلی فستیوال فیلم آنکارا، 386 اثر به نمایش درمی‌آیند که شامل فیلم بلند، کوتاه و مستند هستند. 57 اثر از این میان برای شرکت در بخش رقابتی فستیوال امسال انتخاب شدند.

برگزیدگان بخش فیلم کودک جشنواره آنکارا با همکاری و حمایت جشنواره فیلم کودک چین انتخاب شدند. این بخش از جشنواره سینمایی ترکیه، یک انیمیشن و دو فیلم داستانی را برای کودکان بین 7 تا 12 سال انتخاب می‌کند.

در جشنواره فیلم آنکارا 2016 همچنین بخشی به کودکان پناهنده اختصاص یافته است. ورک‌شاپی برگزار می‌شود تا کودکان پناهنده سوری و دیگر کشورهای جنگ‌زده در آن شرکت کنند. هدف از این بخش، ارتقاء سطح تخیل و خلاقیت این کودکان است.

503502

کد خبر: 639764

وب گردی

وب گردی