جایزه «ادگار آلن پو» برای برنده «پولیتزر»

«ویت تان نگوین» نویسنده ویتنامی که اخیرا جایزه ادبیات داستانی «پولیتزر» را از آن خود کرد، موفق به کسب جایزه «ادگار آلن پو» شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، جایزه رمان نخست ادبیات جنایی «ادگار آلن پو» که یکی از مهم‌ترین جوایز کتاب آمریکا در این حوزه محسوب می‌شود، در این دوره به «ویت تان نگوین» استاد دانشگاه ویتنامی‌تبار اعطا شد که چندی پیش موفق به کسب جایزه بخش ادبیات داستانی «پولیتزر» شد.

«همدرد» نام نخستین رمان «نگوین» است که درباره پوچی و وحشت دوران جنگ ویتنام و آمریکا و پیامدهای آن دوره نوشته شده است. شخصیت اول این داستان جاسوسی ویتنامی فرانسوی در لس‌آنجلس است.

«استفن کینگ» نویسنده سرشناس آمریکایی نیز توانست جایزه داستان کوتاه «ادگار آلن پو» 2016 را از آن خود کند. جایزه بهترین رمان هم به «لوری روی» برای کتاب «بگذار به پای او بمیرم» تعلق گرفت.

جایزه «ادگار آلن پو» ویژه بهترین آثار ادبیات داستانی، غیرداستانی، تلویزیونی، سینمایی و نمایشی در حوزه جنایی چاپ‌شده در سال گذشته است.

«ادگار آلن پو» نوزدهم ژانویه‌ ‌١٨٠٩ در بوستون آمریکا متولد شد. او از رهبران جنبش رمانتیک آمریکا بود و بیش‌ترین شهرت خود را برای داستان‌های پلیسی و جنایی‌اش به ‌دست آورد. این نویسنده را از اولین بنیان‌گذاران داستان کوتاه در آمریکا و از پیشگامان داستان جنایی و پلیسی می‌دانند.

آثار «آلن پو» نه تنها در آمریکا، بلکه در دیگر کشورهای جهان هم بسیار محبوب‌اند. «سر آرتور کانن دویل»،‌ خالق مجموعه داستان‌های «شرلوک هلمز»،‌ در توصیف او می‌گوید: «هر داستان پلیسی آلن پو مانند ریشه‌ای است که ادبیات از آن شکوفا می‌شود.»

507502

کد خبر: 639770

وب گردی

وب گردی