دوربین گلکسی نوت 6 به فوکوس خودکار مادون قرمز مجهز می‌شود

گلکسی نوت ۶ به نوعی پرچمدار بعدی سامسونگ است که بسیاری از کاربران و کارشناسان منتظر معرفی آن هستند. تاکنون اخبار و شایعات مختلفی پیرامون ششمین نسل از سری نوت سامسونگ منتشر شده است. به تازگی یکی از مهندسان سامسونگ احتمال استفاده از فوکوس خودکار مادون قرمز برای دوربین نوت ۶ را فاش کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مشخصات و قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ، همواره مورد توجه بسیاری از کاربران علاقمند به گجت‌ها بوده است. گلکسی نوت ۶ یکی از این محصولات است که انتظارها برای عرضه‌ی آن بسیار بالا است. در بین خبرهای ضد و نقیضی که در مورد مشخصات و قابلیت‌های این گوشی منتشر می‌شود، به تازگی خبری توسط یکی از مهندسان سامسونگ فاش شده که قابلیتی جذاب و مفید را برای دوربین نوت ۶ نوید می‌دهد.

یکی از مهندسان بخش فنی سامسونگ که نخواسته نامش فاش شود، اخیرا مصاحبه‌ای با وبسایت Android Geeks انجام داده و به سوالاتی در مورد شایعات مرتبط با نوت ۶ پاسخ داده است. البته او نظر دقیق در مورد رد یا تایید شایعات مطرح شده نداشته اما اطلاعات مفیدی در مورد دوربین نوت ۶ فاش کرده است. طبق صحبت‌های این مهندس، سامسونگ در آزمایشگاه‌های داخلی خود در حال بررسی استفاده از فوکوس خودکار به کمک اشعه‌ی مادون قرمز در دوربین این گوشی است. در صورت استفاده از این نوع فوکوس می‌توان امیدوار بود که در شرایط نور کم نیز، دوربین گوشی به خوبی قابلیت تشخیص اجسام و فوکوس روی آنها را داشته باشد و نیز به کمک این اشعه موجودات زنده را به راحتی برای فوکوس کردن تشخیص دهد. این قابلیت، از فوکوس خودکار چهره که تنها برای انسان‌ها کار می‌کند، کاربردی‌تر است. خبر دیگری که در مورد نوت ۶ گفته شد، آزمایش دیافراگم‌های دوربین گلکسی اس ۷ (بهترین دوربین حال حاضر گوشی‌های هوشمند) برای استفاده در دوربین گلکسی نوت ۶ بود.

البته انتشار چنین خبرهایی مبنی بر آزمایش چند قطعه‌ی جدید، نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی استفاده‌ی سامسونگ از این قطعات باشد. از طرفی ممکن است فرد فاش کننده‌ی اطلاعات، تنها برای داغ‌تر شدن بازار شایعات چنین خبری را منتشر کرده باشد یا در حالت ناامیدانه‌تر، این فرد هیچ ارتباطی با تیم مهندسی سامسونگ نداشته باشد. به هر حال در صورت صحیح بودن این خبر (شایعه) می‌توان به این نتیجه رسید که دوربین گلکسی Note 6 یک دوربین انقلابی و بسیار پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی و حتی پرچمدار ۲۰۱۷ یعنی گلکسی اس ۷ خواهد بود.

منبع: زومیت

20101

کد خبر: 639803

وب گردی

وب گردی