مرکز تحقیقات سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: چهار مرکز تحقیقاتی پلیمر و پتروشیمی، نفت و گاز، علوم دریایی و آبزیان گرمسیری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف قیصری ، درباره برنامه توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی چهار مرکز تحقیقاتی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در سال 95 است، بیان کرد: دو مرکز تحقیقاتی «علوم دریانوردی» و «نفت و گاز» در واحد خارگ، مرکز تحقیقات آبزیان گرمسیری در واحد دلوار و مرکز تحقیقات پلیمر و پتروشیمی که محل ایجاد آن به طور دقیق مشخص نشده است، امسال راه‌اندازی خواهد شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اجرای بخشنامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر فعالیت واحدهای دانشگاهی در زمینه کشت گلخانه‌ای یکی از فعالیت‌های درآمدزای این دانشگاه است، گفت: کشت گلخانه‌ای در زمین 50 هکتاری واحد خورموج با مشارکت واحد بوشهر و ایجاد گلخانه واحد بوشهر از جمله فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این راستاست

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری با توجه به موقعیت استانی و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است، عنوان کرد: خوابگاه عالی‌شهر مربوط به واحد بوشهر با 7 هزار مترمربع زیربنا، آمادگی پذیرش 2500 نفر را به صورت همزمان دارد و با توجه به ظرفیت هزار نفری خوابگاه دیگر این واحد، آمادگی پذیرش همزمان 3500 نفر در واحد بوشهر را داریم.

رئیس واحد بوشهر افزود: نوروز امسال حدود 7 میلیون و 100 هزار مسافر به بندر گناوه آمدند که استفاده از این فرصت، علاوه بر میهمان‌نوازی و خدمت‌دهی دانشگاه آزاد اسلامی به مسافران، می‌تواند منبع درآمدی برای این دانشگاه باشد.

قیصری با تاکید بر استانداردسازی و کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، بیان کرد: سال 94 فراخوان جذب 100 عضو هیات را منتشر کردیم که با توجه به محرومیت‌های استان موفق نشدیم این تعداد را جذب کنیم، با این حال سعی داریم که امسال این صد عضو جدید هیات علمی را برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر جذب کنیم.

وی افزود: با توجه به حمایت دکتر میرزاده در زمینه تحصیلات تکمیلی و ارتقای رشته‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به 25 رشته، امیدواریم امسال بتوانیم برای این رشته دانشجو پذیرش کنیم.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی این استان اظهار کرد: «برگزاری طرح قرآن رمزدار «معتقد اهرمی» در واحد اهرم و همایش شهدای ملی دانشجویان استان بوشهر، بزرگداشت سه نفر از شخصیت‌های دانشگاهی استان، چاپ کتاب شهدای دانشجوی استان از سوی واحد بوشهر و ساخت یادمان شهدای گمنام از جمله برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه است.

رئیس واحد بوشهر درباره برنامه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: ساختمان دو هزار مترمربعی مرکز دیّر که در حال ساخت است امسال تکمیل می‌شود و اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، ساختمان واحد اهرم هم تکمیل شده است و از مهر 95 می‌تواند در ساختمان جدید خود دانشجو پذیرش کند.

قیصری اضافه کرد: ساختمان‌های واحد دشتستان نیز در سایت جدید تکمیل شده است و دانشجویان می‌توانند از نیمسال اول 95 به سایت جدید این واحد بروند.
20101

کد خبر: 639857

وب گردی

وب گردی