ایسکانیوز: ارتش پاکستان آماده است تا میان دولت نواز شریف و مخالفانش میانجی‌گری کند.

به گزارش وب‌سایت الجزیره، «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان پس از دیدار شب گذشته با «عمران خان» و «طاهرالقادری» رهبران مخالفان دولت اعلام کرد که حاضر است میان دولت و مخالفان میانجی‌گری کند.

معترضان از هفته گذشته تجمع‌های گسترده‌ای در اسلام‌آباد مرکز پاکستان انجام داده و پارلمان این کشور را به محاصره خود درآورده‌اند. آن‌ها دولت را به تقلب در انتخابات پارلمانی 2013 و فساد متهم کرده و خواستار استعفای آن هستند.

«محمد آصف» وزیر دفاع نواز شریف نیز از اعلام آمادگی ارتش برای انجام میانجی‌گری استقبال کرده و گفته است: «من فکر می‌کنم ارتش می‌تواند نقش سازنده و قانونی ایفا کند.»

به نظر می‌رسد، اعلام آمادگی ارتش برای میانجی‌گری میان دولت و مخالفان در پاکستان، مقدمات بازگشت این نیرو به عرصه سیاسی در پاکستان باشد. ارتش در پاکستان یک نیروی قدرتمند سیاسی شناخته می‌شود که معمولا در مواقع ضروری با انجام کودتایی، شرایط را به سود خود باز می‌گرداند.

ارتش پاکستان در آخرین نوبت با انجام کودتایی در سال 1999 به دولتمداری نواز شریف پایان داد و «پرویز مشرف» را جایگزین وی کرد. با وجود این، از زمان برکناری مشرف در سال 2008، مداخله ارتش در سیاست رفته رفته کمتر شده بود.
کد خبر: 63998

وب گردی

وب گردی