مردمی که در خطر انقراض اند/ اعضای بدن زال ها را به جادوگران می فروشند

 سازمان ملل هشدار داد که افراد مبتلا به آلبینیسم یا زالی در کشور مالاوی در افریقا در خطر انقراض هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ سازمان ملل هشدار داد که افراد مبتلا به آلبینیسم یا زالی در کشور مالاوی به علت حملاتی که به آنها می شوند و اعضا بدن آن ها را قطع می کنند در خطر انقراض هستند.

آلبینیسم یک شرایط ژنتیکی است که افراد مبتلا به آن در چشم، پوست و موی سر خود رنگدانه ندارند. به گزارش سازمان ملل در مالاوی 10 هزار نفر به آلبینیسم مبتلا هستند.

اهالی بعضی از کشور های آفریقایی بر این باورند که اعضای بدن انسان های مبتلا به زالی، ثروت و خوش شانسی می آورد. در نتجه این اعتقاد بعضی افراد به آنها حمله می کنند و اعضای بدن افراد مبتلا به زالی را از بدن آنها جدا می کنند و این قسمت های بدن را جادوگران می فروشند.

یک متخصص سازمان ملل در حوزه آلبینیسم در این رابطه گفت: « افراد مبتلا به آلبینیسم و خانواده آنها دائما در ترس حمله زندگی می کنند. »

از سال 2014 تاکنون 65 حمله به زال ها در مالاوی صورت گرفته است.

ارو، که یک زال است و تازگی از ملاوی بازدید کرده گفت: « روشن است که واکنش فوری و هماهنگ از دولت و جامعه مدنی مورد نیاز است. »

او همچنین با اعتراض به اینکه جریمه افراد حمله کننده به زال ها سخت نیست گفت: « همانطور که افراد دیگر به آن اشاره کرده اند شاید مجازات دزدیدن گاو در مالاوی بیشتر باشد. »

مبتلایان به آلبینیسم فقط در کشور های آفریقایی نیستند برای مثال در ایالت متحده آمریکا 20 هزار نفر به آلبینیسم مبتلا هستند.

20106

کد خبر: 639988

وب گردی

وب گردی