زمان ارسال آثار علمی به دومین جایزه مصطفی (ص) اعلام شد

با تعیین زمان برگزاری دومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص)، فراخوان ارائه آثار دانشمندان جهان اسلام اعلام شد و بر اساس آن محققان می‌توانند آثار علمی خود را تا 11 دی ماه امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، در آذرماه سال 96 (دسامبر ۲۰۱۷) دومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جایزه مصطفی (ص) می‌توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و تمام زمینه‌های علم و فناوری شامل علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی (ص) معادل 500 هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) خواهد بود.

صاحبان آثار در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.

صاحبان آثار در حوزه علم و فناوری باید مسلمان باشند؛ ولی محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.

نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علم و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.

مهلت ارسال آثار تا 11 دی ماه 1395 (31 دسامبر 2016) است و زمان برگزاری مراسم اهدای جایزه در آذرماه 1396 (دسامبر2017 ) تعیین شده است.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

20104

کد خبر: 640060

وب گردی

وب گردی