کالاهای عرضه شده در  نمایشگاه‌های خارجی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند

شرایط ترخیص ماشین آلات خطوط تولید مورد تائید وزارت صنعت از سوی سازمان مالیاتی در مجلس مشخص شد.

به گزارش ایسکانیوز نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده 44 این لایحه با 128رأی موافق، 5 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس ماده 44 این لایحه وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید که توسط واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مقررات قانونی ذی‌ربط بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و با أخذ تضمین لازم، اجازه ترخیص از گمرکات کشور را صادر می‌نماید.

دستورالعمل اجرائی این ماده به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

ب- کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاههای خارجی از کشور خارج می‌شوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی‌شوند.

گفتنی است بند پ ماده 44 لایحه مذکور با نظر موافق نمایندگان و دولت برای بررسی بیشتر از این حیث که درآمدهای دولت را این بند کاهش می‌دهد به کمیسیون با 117 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه ارجاع دادند.

203/201

کد خبر: 640089

وب گردی

وب گردی