پارلمان افغانستان و چالش همیشگی نمایندگان غایب

در میان چالشهای گوناگون افغانستان در بخشهای مختلف، یکی دیگر از مسائل همیشگی این کشور غیبت فراوان نمایندگان پارلمان است که در بسیاری از موارد برای بحث‌ها، تصویب و یا تایید قوانین مشکلات فراوانی را بوجود آورده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، یکی از چالشهایی که افغانستان در کنار دیگر مسائل خود در بخشهای مختلف، همیشه با آن روبرو بوده، مسئله «غیبت بیش از حد نمایندگان پارلمان این کشور است.

با وجود این که پارلمان افغانستان دو مقطع تعطیلی کوتاه در زمستان و بلند مدت در تابستان دارند اما در مقاطع کاری این مجلس تعداد قابل توجهی از نمایندگان افغانستان حضور نمی‌یابند.

روز گذشته نیز از نشستهایی بود که نمایندگان بسیاری غایب بودند و این مسئله تاجایی جدی به نظر می‌رسد که هیئت اداری پارلمان افغانستان هشدار داد: اگر اعضای این مجلس به غیبت در نشستهای علنی پایان ندهند، مطابق اصول وظایف داخلی نمایندگان، مورد بازپرسی قرار خواهند گرفت زیرا عدم حضور نمایندگان موجب می‌شود تا حد نصاب لازم کامل نشود و برخی قوانین و لایحه‌ها به موقع تصویب نشوند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان، در جلسه روز گذشته این مجلس گفت که عدم حضور دائمی برخی نمایندگان در اجرای اصول وظایف داخلی پارلمان مشکل ایجاد کرده است و از این پس، با نمایندگان غایب برخورد خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد که در صورت ادامه غیبت‌ها، لیست نمایندگان غایب در اختیار رسانه‌ها قرار خواهند گرفت تا مردم با این نمایندگان بیشتر آشنا شوند.

مردم افغانستان با مشکلات فراوان و ناامنی‌های فزاینده به نمایندگان پارلمان این کشور رای داده‌اند تا این مجلس در برون رفت از مشکلات جاری افغانستان کمک کند بنابراین در صورت عدم اجرای قوانین در خانه ملت این کشور، یافتن حداقل راه حل نیز برای مشکلات با بن‌بست روبرو خواهد شد.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 640190

وب گردی

وب گردی