کارگردان برگزیده ایرانی به سینماگران ایتالیایی نوشت:افزایش ارتباط‌های دوستانه هنرمندان جهان با یکدیگر باعث می‌شود خشونت شکل گرفته در این دنیا، منزوی و از بین برود.

به گزارش ایسکانیوز، بهزاد کزازی کارگردان برگزیده جشنواره فیلم کوتاه «آنتونیو ریچی» ایتالیا، در پیامی تصویری - که در مراسم اهدای جوایز این رویداد هنری به نمایش گذاشته شد - از این‌که فیلم او (قلب مترسک) توانسته در کنار آثار ارزشمند هنرمندان دیگر شایسته دریافت جایزه باشد، از هیات داوران قدردانی کرد.

قلب مترسک موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن(جوزفه) هفدهمین جشنواره فیلم کوتاه «آنتونیو ریچی» ایتالیا را از آن خود کند.

وی در این پیام که روز 11 اردیبهشت برای حاضران در این آیین نمایش داده شد، از این‌که موفق نشده در جمع صمیمی آن‌ها حاضر شود و به تشویق‌های تک تک آنان ادای احترام کند، اظهار تاسف کرده و گفته است: من اعتقاد دارم همیشه در طول تاریخ برخلاف آن‌چه نظامیان و سیاست‌مداران عمل می‌کنند، این هنرمندان بوده‌اند که با خلق آثار تفکر برانگیز و لطیف، باعث شده‌اند تا ملت‌ها به شناخت و ارتباط با هم مشتاق‌تر شوند و از عمق هم‌دلی و احساس شان با هم نسبت به زندگی و دیدگاه‌شان به گفت‌و‌گو بنشینند و بدون توجه به نژاد و زبان و ملیت دست هم را بفشارند و از ارزش‌های انسانی پاسداری کنند و همیشه پرچم‌دار صلح و دوستی در جهان باشند.

این کارگردان - که قلب مترسک اولین تجربه او در حوزه کارگردانی آثار پویانمایی است - با دعوت از میهمانان جشنواره برای سفر به ایران و آشنایی با زیبایی‌های فرهنگی، جغرافیایی ایران اظهار امیدواری کرده تا ارتباط‌های دوستانه آن‌قدر افزایش پیدا کند که باعث بشود خشونت شکل گرفته در این دنیا ، منزوی و از بین برود.

کزازی که سابقه طراحی صحنه، لباس و چهره‌پردازی چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است، تصریح کرده است: هم اکنون، توانسته‌ایم به وسیله فیلم‌هایی که ساخته‌ایم با هم ارتباط برقرار کنیم بدون این‌که بتوانیم به زبان هم گفت‌وگو کنیم و این نشان دهنده‌ی احساسات و عواطف مشترک انسانی ماست و ثابت می‌کند به قول - مولوی رومی - «هم‌دلی از هم‌زبانی خوش‌تر است»

وی همچنین در پایان این پیام آرزو کرده است فیلم‌های ما باعث افتخارمان در جامعه بشری، جامعه‌ای که در انتظار هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با احترام متقابل به عقاید و فرهنگ‌های ملت‌هاست، بشوند.

قلب مترسک، پیشتر در بخش مسابقه جشنواره‌های بین‌المللی فیلم انیمیشن هلند و جشنواره بین المللی فیلم بخارست نکست، رومانی، و در بخش غیر مسابقه‌ای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن و تلویزیونی کودکان، ایتالیا نیز به نمایش گذاشته شده بود.

بر اساس این گزارش هفدهمین جشنواره فیلم کوتاه «آنتونیو ریچی» 8 الی 11 اردیبهشت 1395 در شهر «راوانا» کشور ایتالیا برگزار شد.

این جشنواره تا سال 1999 با عنوان «رویاهای کوتاه» برگزار می‌شد اما پس از درگذشت یکی از اعضای جوان برگزار کننده این جشنواره با نام «آنتونیو ریچی»عنوان جشنواره نیز به نام این عضو جوان تغییر یافت.

508502

کد خبر: 640213

وب گردی

وب گردی