اختصاص 10 میلیارد تومان به وزارت علوم برای فعالیت در حوزه پدافند غیرعامل

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان پدافند غیر عامل را در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری ذکر کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،‌ دکتر وحید احمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر این که یک دهه از عمر پدافند غیر عامل در کشور می‌گذرد، افزود: با گذشت زمان مطرح شدن پدافند غیر عامل در حال حاضر رویکرد کشور نسبت به این مقوله یک نگرش علمی است.

او با تاکید بر نقش پدافند غیر عامل در اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: پدافند غیر عامل در اقتصاد مقاومتی موقعیتی را ایجاد می‌کند که موجب پایداری در حوزه علم می‌شود از این رو دانشگاه‌ها در پدافند غیر عامل نقش اساسی خواهند داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری وزارت علوم با سازمان پدافند غیر عامل گفت: در جلسات مشترکی که با سازمان پدافند غیر عامل داشتیم، به این نگرش مشترک دست یافتیم که دانشگاه‌ها می‌توانند حضور فعال در ایجاد فضای علمی در حوزه پدافند غیر عامل داشته باشند.

احمدی با اشاره به فعالیت وزارت علوم در حوزه پدافند غیر عامل گفت: در دو سال گذشته به این حوزه وارد شدیم که اعتباراتی بالغ بر یک میلیارد تومان برای وزارت علوم در نظر گرفته شد که این اعتبارات محقق نشد.

او با تاکید بر این که در سال بعد نیز کل اعتبارات وزارت علوم در حوزه پدافند غیر عامل قطع شد، گفت: در سال گذشته با هماهنگی رییس سازمان پدافند غیر عامل مبالغی برای این حوزه به وزارت علوم و مراکز پژوهشی اختصاص داده شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده با این سازمان، مبلغ 10 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قرار خواهد گرفت.

احمدی، عزم کشور را حرکت در جهت تکمیل اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بر این اساس کمیته پدافند غیر عامل در معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ایجاد خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اجرای پایان‌نامه‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل را از دیگر زمینه‌های همکاری این وزارتخانه در حوزه پدافند غیر عامل ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن در بسیاری از دانشگاه‌های کشور پژوهشگاه‌هایی در حوزه پدافند غیرعامل ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به پژوهشگاه پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد.

احمدی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه بتواند در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری با سازمان پدافند غیر عامل همکاری داشته باشد.

20104

کد خبر: 640242

وب گردی

وب گردی